برای گیم سازی و بازی نویسی از کجا شروع کنیم؟

بازی - آقای بهفر، مدیر انستیتو بازی سازی بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، سه شنبه در کافه خبر مهمان ما بود و توصیه های مفیدی برای دوستداران حرفه گیم نویسی و گیم سازی داشت.
به گفته آقای بهفر بزرگترین معضل صنعت گیم ایران کمبود نیروی متخصص است. به همین دلیل یکی از اساسی ترین اهداف انستیتو تربیت و آموزش گیم سازان حرفه ای است. از این رو همه افرادی که علاقمند به یادگیری هستند به انستیتو بازی سازی مراجعه کنند.
وی تاکید کرد انستیتو تمام مدل های آموزش بازی در جهان را مورد بررسی قرار داده و با مد نظرقرار دادن معضلات تولید در ایران در کنار فرهنگ بومی، مدلی را خلق کرده که به جرات می توان گفت در خاور میانه بی نظیر است. به گفته وی این انستیتو تا کنون آموزش 9 رشته بازی سازی را در برنامه های خود قرار داده که از این تعداد در حال حاضر در 5 رشته دانشجو می پذیرد.
نکته جالبی که باید درباره انستیتو بدانید این است که برای ورود به این موسسه و ثبت نام در دوره های آموزشی لازم نیست  دیپلم داشته باشید! در واقع محدوده سنی خاصی برای دانشجویان در نظر گرفته نشده است. البته ترجیحا 17 سال به بالا پذیرش می شوند ولی اگر دانش آموز دوسال آخر دبیرستان هم باشید و بتوانید از پس آزمون های این موسسه برآیید، با شرایط خاص مجاز به شرکت در کلاس ها شناخته خواهید شد.
شرکت در دوره های آموزشی این موسسه به طور متوسط در سال حدود یک میلیون تومان هزینه برمی دارد که البته با توجه به اینکه صنعت بازی یکی از پولسازترین صنعت های دنیاست و در ایران هم آینده روشنی برای آن پیش بینی می شود ، به نظر نمی رسد چندان زیاد باشد.
و هیجان انگیزترین بخش قضیه اینکه بعد از دو تا سه سال ، شاگرد اول ها جذب انستیتو خواهند شد. به گفته آقای بهفر واقعیت این است که صنعت گیم ما به شدت تشنه نیروی متخصص است.
اما توصیه آقای بهفر به دوستداران حرفه گیم سازی: قبل از هر چیز زبان خود را تقویت کنید ، C++  یاد بگیرید و در آخر هم روی یک موتور بازی خاص زوم کنید.
56401