ایده‌های قرآنی می‌تواند بهترین محتوا برای تولید بازی‌های رایانه‌ای باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به استقبال نوجوانان از بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: ایده‌های قرآنی می‌تواند بهترین محتوا برای تولید بازی باشد. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، ایرج عبدی افزود: بازی های خارجی فارغ از ‌ ‌ جذابت‌ و با ارایه‌ صحنه‌های‌ پرخشونت‌ و خشن‌، طرح‌ اسلحه‌های‌ مختلف ‌و تاکید بر سرعت‌ بیشتر فرهنگ‌ خاص را به مخاطب ارایه می دهند. 
وی ادامه داد: بسیاری از نوجوان به دلیل استفاده بیش از حد از این بازی ها از جهان اطراف بریده و دور می شوند. 
عبدی تاکید کرد: استفاده از این بازی ها  موجب دور شدن از مذهب می شود چرا که تبلیغات نادرستی را مشاهده می کنند و همچنین از لحاظ سلامتی نیز خطرات زیادی را به همراه دارد. 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس توضیح داد: چاقی‌ یکی‌ از معضلات‌ اعتیاد به‌ بازی‌ رایانه‌ ای است و انجام‌ بازیهای‌ الکترونیکی‌، اسباب‌ خانه‌نشینی‌ نوجوانان‌ را فراهم‌ می‌آورد، که‌ همین‌ امر می‌تواند منجر به‌ بروز چاقی‌ شود که‌ این‌ خود به‌ نوعی‌ مشکل‌ زیستی‌ محسوب‌ می‌شود و آسیب‌های‌ مختلف‌ دیگری‌ را در پی‌ دارد.
وی اضافه کرد: در صورتی بازی های رایانه ای می تواند برای نوجوانان مفید باشد که بازی سازان با تسلط کامل به علوم روز، بازی هایی را تولید کنند که برای نوجوان مفید باشد .
 عبدی ادامه داد: استفاده از داستان های قرآنی و زندگی ائمه می تواند محتوای خوبی برای ساخت بازی و استفاده نوجوانان باشد.