عرصه بازی‌های رایانه‌ای کشور نیازمند صنعتی شدن به معنای واقعی است

کارگردان حوزه سینمای انیمیشن  با یادآوری اینکه کیفیت و جذابیت در بازی‌های خارجی حرف اول را می زند، گفت: سازندگان بازی‌های داخلی باید تلاش کنند ویژگی‌های یاد شده را در تولیدات بومی به وجود آورند و مخاطبان را به استفاده از بازی‌های رایانه‌ای داخلی سوق دهند. عرصه گیم کشور نیازمند صنعتی شدن و استانداردسازی تولیدات به معنای واقعی است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، بهرام عظیمی افزود: دست بازی سازان را  باید در ساخت اثر کمی آزاد گذاشت تا بتوانند ایده و  تفکرجدید را وارد بازی ها کنند . بازی های داخلی ناخواسته به سمت سفارشی شدن می رود و این رویکرد از دامنه مخاطبان اثر می کاهد. 
عظیمی تاکید کرد که سفارشی سازی  قدرت رقابت را از محصولات ایرانی در بازار گیم می گیرد و مخاطب را از استفاده تولیدات متنوع و جذاب محروم می کند.
باید از صنعت بازی سازی داخلی کنار گذاشته شود تا شاهد بازی هایی باشیم که توان رقابت با تولیدات خارجی را داشته باشند.
این انیمیشن ساز ادامه داد: برای تولید بازی نیاز به طرح مناسب و بازی نامه خوب است ، بدیهی است با این حجم از قصه در فرهنگ غنی ایرانی –  اسلامی نباید در این زمینه با فقر موضوعی روبه رو باشیم .
به گفته عظیمی، بازی های رایانه ای ویژه گروه سنی کودک باید حاوی پیام و دربرگیرنده حس رقابت در مخاطب خود  باشد تا موجب پویایی ذهن کودک شود .
 به عقیده کارگردان انیمیشن سینمایی 1500 ، در بازی سازی باید از تجارب دیگر کشورها در زمینه تکنیک در تولید و بازاریابی مناسب تولیدات استفاده بهینه کرد. شناخت دقیق بازی سازان از نیاز مخاطب و بازار در جهت رونق تولیدات داخلی ضروری است .
وی برپایی نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران را موفق ارزیابی کرد و گفت که باید برگزاری این قبیل رویداد ها در نقاط مختلف کشور و شهرستانها را در جهت معرفی تولیدات داخلی و فرهنگ سازی  برای استفاده از بازی های رایانه ای در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار گیرد.