نادیده گرفتن بازی‌های رایانه‌ای بومی و اندیشه محور، معضل جامعه است

کارگردان فیلم "طلا و مس" با بیان اینکه بازی‌های رایانه ای به چند گروه تقسیم می‌شوند و نمی‌توان گفت تمام بازی‌ها مخرب و آسیب ساز هستند، یادآور شد: برخی از بازی‌های رایانه‌ای مخاطب را ساعت‌ها به تفکر وا می‌دارد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، همایون اسعدیان افزود: برخی از بازی های رایانه ای خارجی، جنگ، خشونت و بی رحمی را از ابتدا به مخاطب خود آموزش می دهد و ذهن آنها را درگیر می کند . این بازی های خطرناک ممکن است موجب شود کاربر همان شیوه بازی را در زندگی شخصی خود به کار گیرد.
کارگردان فیلم  بوسیدن روی ماه  توضیح داد: خانواده ها باید به اوقات فراغت فرزندانشان بهاء دهند و بازی هایی را در اختیارشان بگذارند که تنها جنبه سرگرمی نداشته و حاوی پیام هایی آموزنده باشد .
اسعدیان برگزاری نمایشگاه  بازی های رایانه ای تهران  را موفق رازیابی کرد و گفت که برپایی این قبیل رویدادها در سطح کشور  می تواند کمک شایانی در جذب نیروهای مستعد در تولید بازی های بومی داشته باشد؛ برخی افراد از استعداد بالایی در زمینه بازی سازی برخوردارند  و می توان از حضور آنها در پیشبرد اهداف مورد نظر برای حضور هرچه بیشتر در عرصه بازی های رایانه ای استفاده کرد .
به گفته این کارگردان، حمایت همه جانبه از هنر –  صنعت گیم کشور موجب ارتقای انگیزه و ترغیب جوانان مستعد به حضور در این  حوزه می شود.
تهیه کننده فیلم سینمایی سعادت آباد همچنین یکی از معضلات جامعه را نادیده گرفتن نیاز به تولید بازی رایانه ای بومی و اندیشه محور دانست و ادامه داد:البته با نگاه کارشناسی باید وارد این مقوله  مهم شد.
اسعدیان  افزود: شناخت نیاز مخاطب و  رقابت محور بودن تولیدات به قصد استاندارد سازی بازی های بومی را برای  رونق این حوزه و جذب مخاطب ضروری دانست.