بازی‌های رایانه‌ای ایرانی باید از توان رقابتی مناسب با آثار خارجی برخوردار شود

تهیه کننده سینما با یادآوری اینکه هنر –  صنعت گیم امروزه در دنیا از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: بازی‌های رایانه‌ای ایرانی باید به گونه‌ای ساخته و عرضه شود که توان رقابت با تولیدات مشابه داخلی و از انحصار خارج کردن بازار از این قبیل آثار را داشته باشد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازیهای رایانه ای ، علی سرتیبی افزود: بازی‌های رایانه‌ای تاثیر بسزایی در نسل جوان دارد و آشنایی خانواده‌ها با تأثیرات این هنر- صنعت ضروری است. 
این تهیه کننده سینما ادامه داد: بازی های رایانه ای امروزه بخش بزرگی از ساعات تفریح کودکان و نوجوانان را به خود اختصاص داده است؛ تولید و عرضه بازیهای سالم ، آموزنده و جذاب داخلی می تواند جایگزین مطمئنی برای آثار خارجی حاضر در بازار گیم باشد.
سرتیپی یادآور شد: کودکان و نوجوانان وابستگی بسیاری به بازی های رایانه ای دارند و عرضه بازی های قاچاق خارجی با قیمت ارزان می تواند تهدیدی برای جامعه باشد. 
تهیه کننده فیلم پل چوبی بر پایی رویدادهای مستمر مرتبط با عرصه بازیهای رایانه ای همچون نمایشگاه تهران در نقاط مختلف کشور را ضروری دانست و ادامه داد: برگزاری نمایشگاههای متعدد گیم در کشور و معرفی گسترده تولیدات داخلی به رونق صنعت بازی کشور کمک شایانی خواهد کرد. 
این تهیه کننده سینما ابراز امیدواری کرد که سطح بازی های داخلی به حدی ارتقا یابد که کودکان و نوجوانان استفاده از این نوع محصولات را به آثار خارجی ترجیح دهند. 
سرتیپی همچنین مخاطب شناسی و بهره گیری از خواست و علایق گروههای هدف در عرصه گیم را برای تولید و عرصه بازیهای رایانه ای ضروری دانست و بر استاندارد سازی تولیدات داخلی و قرار گرفتن این قبیل محصولات در رقابت با آثار خارجی تاکید کرد .