دستگیری ریگی بازی رایانه‮ای می‮شود

معاون هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برنامه این سازمان برای تبدیل عملیات‮های ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران به بازی رایانه‮ای خبر داد و گفت: بنا داریم عملیات نیروی هوایی برای دستگیری عبدالمالک ریگی شرور شرق کشور را به یک بازی رایانه‮ای تبدیل کنیم. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‮های رایانه‮ای سردار «مجید جوشقانی» در بازدید از دومین نمایشگاه بین‮المللی بازی‮های رایانه‮ای تهران افزود: تلاش بر این است که این بازی تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده طراحی و رونمایی شود. وی همچنین از برنامه ارتش برای تولید نسخه جدید از بازی «مبارزه در خلیج عدن» خبر داد و گفت: موضوع درگیری نیروی دریایی ارتش با دزدان دریایی در خلیج عدن محمل خوبی برای تولید یک بازی رایانه‮ای بود که با تلاش متخصصان این بازی ساخته و به بازار عرضه شد.
معاون امور هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه ارتش قصد دارد با بهره‮گیری از شرکت‮های فعال بازی‮ساز به طور جدی به حوزه بازی‮های رایانه‮ای ورود کند، افزود: شرکت‮های ایرانی از نظر توانمندی در طراحی بازی‮های رایانه‮ای به سطح قابل توجهی دست یافته‮اند  و انتظار می‮رود در چند سال به سطح کیفی جهانی دست یابند. جوشقانی تولید یک بازی رایانه‮ای را کم‮هزینه‮تر از ساخت فیلم و سریال‮هایی با مضمون جنگ دانست و گفت: در تولید آثار سینمایی و تلویزیونی همواره تجهیزات و ادوات و مهمات وجود دارد در حالی که در طراحی بازی تنها با انجام یک تحقیق میدانی می‮توان در دنیای مجازی فضای مورد نیاز را طراحی کرد.