نمایشگاه بازی های رایانه ای فاصله تولیدکنندگان و مخاطبان را کم می کند

تهیه کننده فیلم آژانس شیشه ای گفت : استفاده از بازی های رایانه ای در قشر کودک و نوجوان مخاطب و جایگاه ویژه ای دارد و برگزاری نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران می تواند فاصله میان تولیدکنندگان و مخاطبان بازی های رایانه ای را کم کند. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، مهدی کریمی به اهمیت برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود : زمانی برگزاری چنین جشنواره هایی در رشد علوم جدید می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد که بازی های رایانه ای منطبق با فرهنگ کشورمان باشد .
به گفته کریمی، برگزاری رویدادهایی نظیر جشنواره بازی های رایانه ای باید بتواند فاصله میان تولیدکنندگان و مخاطب را به حداقل ممکن برساند .
تهیه کننده فیلم همبازی تاکید کرد : برگزاری جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای در ذات اتفاق خوبی است اما باید تلاش کرد که این رویداد فرهنگی با گستردگی بیشتر علاوه بر تهران در دیگر استان های کشور نیز برگزار شود. 
وی یکی از مهمترین نتیجه این جشنواره را انتقال تجربه دانست و گفت : این رویداد می تواند موجب انتقال تجربه میان فعالان این حوزه باشد و بازی سازان با حضور در این جشنواره و نمایشگاه با رصد کامل فعالیت یکدیگر به پیشرفت های قابل توجهی در عرصه تولید بازی های ایرانی برسند. 
کریمی یادآور شد : بازی های رایانه ای جزو تولیداتی است که به طور مستقیم با عرضه و تقاضا ارتباط دارد پس باید در بخش تولید و توزیع نیز مساوی عمل شود تا شاهد تضاد بین این دو موضوع مهم نباشیم .
تهیه کننده فیلم سینمایی "چ" گفت: مسوولان فرهنگی باید تلاش کنند  تا دیگر مشکلاتی که در حوزه فیلم شاهد آن بودیم در عرصه بازی های رایانه ای تکرار نشود و این امر به مدیریت مناسب در توزیع بازی های رایانه ای بستگی دارد؛ این مساله باید پیش از پیش جدی گرفته شود تا بتوان در عرصه اقتصادی رشد چشم گیری داشت . 
وی تاکید کرد: بازی ها و فیلم های خارجی بسیار سریع در میان مخاطبان توزیع می شود در صورتی که محصولات ایرانی خیلی دیر به دست مخاطب می رسد و این به ضرر تولیدکننده داخلی است و باید برای رفع آن چاره ای اندیشیده شود.
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا10 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود .