استقبال مردم از نمایشگاه بازی های رایانه ای مسوولیت نهادهای متولی را سنگین کرده است

سردبیر روزنامه همشهری با بیان اینکه بازی های رایانه ای از جمله موضوعاتی است که باید هر سال بیشتر از سال قبل به آن توجه شود گفت: استقبال خوب و زیاد مردم از نمایشگاه بازی های رایانه ای حاکی از مسوولیت سنگین نهادهای متولی در این حوزه است.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیا ملی بازی های رایانه ای، حسین قربان زاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه بازی های رایانه ای افزود: امروزه سرعت بازی های رایانه ای در جهان مانند عرصه فناوری دیجیتال و آی تی، بسیار زیاد است و باید بر اساس تحولات روز برای این حوزه برنامه ریزی کرد.

قائم مقام موسسه فرهنگی مطبوعاتی همشهری ادامه داد: در عصر حاضر  تاثیرات بازی های رایانه ای بر خانواده های شرقی بویژه خانواده های ایرانی بسیار زیاد است و بر همین اساس رسانه ها باید با ارایه اطلاعات دقیق به خانواده ها، آنها را یاری دهند.

قربان زاده گفت: بنا بر اعلام مسوولان، حدود 20 میلیون کاربر بازی های رایانه ای در ایران وجود دارد و روزانه 40 میلیون نفر ساعت مشغول بازی هستند که بر همین اساس رسانه ها می توانند نقش موثری در آگاهی مخاطبان داشته باشند.

وی یادآور شد: خانواده ها نیازمند این هستند که اطلاعات دقیق تری درباره بازی ها داشته باشند و در این راستا رسانه ها می توانند به خانواده ها کمک کنند.

این کارشناس امور فرهنگی ادامه داد: همچنین رسانه باید برای کسانی که در این عرصه فعال هستند، انیگزه ایجاد کنند و میدان دهند تا ظرفیت های خود را به منصه ظهور برسانند.

دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا دهم تیرماه از ساعت 10 صبح تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.