همراه با خانواده در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران

غرفه خانواده با موضوعات مختلف در زمینه استفاده مناسب از گیم در دومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران برای علاقه مندان برپا شده است. 

به گزارش معاونت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این بنیاد در جهت ارتقای سطح آگاهی خانواده ها در زمینه استفاده از بازی های رایانه ای و انتخاب صحیح گیم برای کودکان و نوجوانان با توجه به نظام رده بندی سنی اقدام به برپای غرفه خانواده در دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای  کرده است. 

براساس این گزارش ،این غرفه در چهار بخش"تست هوش هیجانی"،"سینمابا موضوع اخلاق خانوده "،"غار" و "غرفه مثبت 18" برپا شده است و از جمله غرفه هایی است که علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرده است. 

تست هوش هیجانی که یکی از بخش های اصلی غرفه خانوده است با نصب دستگاه به مغز کاربران و تست هیجان در زمان بازی به منظور تست میزان امواج مغزی و افزایش ضربان قلب کاربر انجام می شود و همچنین مشاور خانواده در بخش سینمای نمایشگاه درزمینه مختلف برای خانواده ها مشاوره رایگان می دهد.

این گزارش می افزاید : در بخش دیگری از این غرفه، تصاویری از بازی های رایانه ای در دیواره غاری مجازی به  معرض نمایش  گذاشته شده است که  کاربران را  با رده بندی های مختلف این گیم ها آشنا می  کند.

این گزارش حاکیست، همچنین کاربران بالای 18 سال می توانند با حضور در غرفه مثبت 18از بازی های مختص خود استفاده کنند و در عین حال با نحوه رده بندی سنی بازی های رایانه ای آشنا شوند. 

بر اساس این گزارش، ترویج نظام ملی رده بندی سنی بازیهای رایانه ای ESRA، نمایش توانمندیهای متخصصان و هنرمندان ایرانی، توسعه همکاری‌های بین‌المللی به ویژه با کشورهای اسلامی در زمینه صنعت بازی‌های رایانه‌ای، ارتقاء سطح دانش فنی و تامین امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تولید در کشور و معرفی ایران به عنوان قلب بازیسازی منطقه از جمله اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران محسوب می شود. 

دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران ششم تا دهم تیرماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.