بازی های تولید شده در ایران فراتر از انتظار است

مسوول بازاریابی و توسعه فروش یک شرکت ایتالیایی که برای شرکت در دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای به تهران سفر کرده است، سطح بازی های رایانه ای تولید شده در ایران را فراتر از انتظار دانست.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای " جان ایشجان" در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای گفت: اگر بخواهیم سطح کیفی بازی های تولید شده در ایران را با کیفیت بازی هایی که کمپانی های بزرگ بازی سازی تولید می کنند، مقایسه کنیم باید گفت که این بازی ها با توجه به نوپا بودن این کار در ایران، از سطح متوسطی هستند.

این کارشناس ترک تبار تاکید کرد: شرکت های ایرانی از نظر تولید سطح کیفی خوبی دارند اما برای ورود به بازارهای جهانی باید نوع عرضه، تولید و فروش خود را توسعه دهند و توجه بیشتری به بحث تبلیغات و بازاریابی داشته باشند.

"جان ایشجان" اظهار داشت: در بین کشورهای حوزه خاورمیانه می توان گفت که تولید بازی های رایانه ای در ایران بیش از سایر کشورها مورد توجه قرار گرفته است و بیشتر کشورهای این حوزه مصرف کننده بازی های تولیدی کمپانی های بزرگ بازی سازی جهان هستند.

این کارشناس بازاریابی و توسعه فروش یک شرکت ایتالیایی در عین حال از کویت و قطر به عنوان کشورهایی نام برد که تلاش هایی را برای تولید بازی های رایانه ای کلید زده اند.

وی درباره ضرورت تولید بازی های رایانه ای ملی در کشورها نیز گفت: ورود کشورها به عرصه بازی های رایانه ای می تواند به اقتصاد ملی این کشورها کمک کند ضمن آنکه دانشجویانی که در رشته های مرتبط با بازی سازی درس می خوانند، می توانند برای کار و فعالیت در کشورهای خود بانند و از این طریق به اقتصاد کشورها کمک کنند.

دومین جشنواره  و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای از ششم تا دهم تیر ماه از ساعت 10صبح تا 20 در مصلی امام خمینی برپاست.