بازی های غیر جدی در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران ارزیابی شد

کارگاه بازی های غیر جدی در سومین روز از نمایشگاه نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد. 

 به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، این کارگاه با حضور طاها رسولی پیرامون پتانسیل و راهکارهای طراحی تشکیل شد.

 بنابراین گزارش ، این کارگاه از جمله کارگاه هایی بود که علاقه مندان زیادی را به خود جذب کرد و در آن متقاضیانی از گروه های سنی 16 تا 50 سال به چشم می خوردند. 

 رسولی با اشاره به اینکه 75 درصد کسانی که تبلت دارند با تبلت هایشان بازی می کنند گفت: با همه گیر شدن تبلت ها، گوشی ها و تلویزیون ها هوشمند کاربران بازی های غیر جدی روز به روز بیشتر شده است.

 وی ادامه داد: 57 درصد کسانی که تلفن همراه آنها هوشمند است نیز خود را با این نوع بازی ها سرگرم می کنند.

 رسولی با تاکید براینکه بازی های غیر جدی چرخه ی تولید بسیار کوتاه تری نسبت به بازی های حرفه ای دارند خاطر نشان کرد: از آنجایی که دارایی های فنی و هنری مورد نیاز برای این بازی ها بسیار کم تر از بازی های جدی است هزینه تولید شان به مراتب پایین تر است. 

استاد انستیتو بازی سازی با اشاره به درآمد بازی های غیر جدی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به قیمت فروش بازی های جدی در ایران درآمد بازی های غیر جدی بسیار پیش تر و درصد سود خالص آنها بالاتر است. همچنین عرضه ی این بازی ها در بازارهای خارجی به مراتب راحت تر است. 

 وی ادامه داد: دنیای بازی های غیر جدی کاملا با بازی های حرفه ای فرق دارد و قوانین متفاوت بر آن حکم فرماست بنابر این بازی ساز باید قبل از هر چیز هدف خود را مشخص کند. 

 رسولی با اشاره به اینکه دنیای بازی های غیر جدی هیچ دستاورد فنی خاصی ندارد تصریح کرد: اگر به دنبال کسب افتخار در دنیای بازی های غیر جدی هستند آن را رها کنید.

وی افزود: هیچ بازی سازی با ساختن بازی غیر جدی در شرکت های بزرگ بازی سازی استخدام نمی شود و با ساختن این نوع بازی ها به شهرت نمی رسد. 

 رسولی تاکید کرد: تنها حسن بازی های غیر جدی بحث مادی آن است در غیر این صورت با بازی های غیر جدی تعریف و تمجید دستگیر بازی ساز نمی شود. 

دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران از ششم تا دهم تیرماه از ساعت 10صبح تا 20 در مصلی امام خمینی (ره)برپاست.