فرزندانم از بازی های رایانه ای ایرانی استفاده می کنند

بازیگر مجموعه مختار نامه گفت: بازی های ایرانی را به بازی های خارجی ترجیح می دهم وفرزندانم از بازی های داخلی استفاده می کنند. 

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "فرهاد اصلانی" بازیگر سینمای و تلویزیون در مورد طراحی بازی های رایانه ای ایرانی و حضور این بازی ها در بازار مصرف داخل کشور گفت : این اقدام بسیار درست و سنجیده بود و می بایست زودتر از اینها با تاسیس بنیاد بازی های رایانه ای به فکر تامین خوراک فرهنگی برای نوجوانان و جوانان می بودیم .

بازیگر فیلم "سفر به چزابه "با تاکید بر اطلاع رسانی درست در سطح جامعه برای معرفی هر چه بهتر بازی های رایانه ای طراحی شده توسط متخصصان ایرانی یاد آور شدکه در این زمینه و اینکه جوان ها و خانواده ها از وجود چنین بازی هایی آگاه باشند اطلاع رسانی درستی انجام نشده است . اغلب والدین ترجیح می دهند فرزندانشان از بازی هایی استفاده کنند که بر اساس داستان ها ، وقایع و رخدادهای ملی ، ایران و اسلامی ساخته شده باشند . 

اصلانی تاکید کرد: خوشبختانه برای تولید این بازی ها منابع غنی و پرباری مثل داستان های دینی ، داستان های تاریخی در کتاب هایی مثل شاهنامه ، حکایت های موجود در بوستان و گلستان سعدی و یا سایر ادبیات نثر و نظم در اختیار داریم . حتی تاریخ 8 سال دفاع مقدس ما دستمایه خوبی برای تولید بازی های رایانه ای جنگی است که محبوب و مورد توجه جوانها است .

بازیگر برگزیده جشنواره سی ام فیلم فجر با تاکید بر افزایش کیفیت بازی های رایانه ای تولید کشور ادامه داد: با پیشرفت در این زمینه می توانیم بازار مصرف خوبی در کشورهای همسایه و اسلامی پیدا کنیم زیرا مشترکات فرهنگی و دینی زیادی با آنها داریم .

بازیگر مجموعه آشپزباشی با تاکید بر تهیه بازی های رایانه ای ایرانی برای فرزندانش گفت : همیشه در این زمینه تلاش می کنم بازی های مناسب و دارای بار آموزشی برای فرزندانم تهیه کنم .

بازیگر سریال مختار با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای افزود : برگزاری مدام و با برنامه جشنواره بازی های رایانه ای می تواند ضامن رشد و ارتقای سطح بازی های رایانه ای جشنواره و طراحان این نوع بازی ها با دیدن آثار سایر همکارانشان در ارتقای سطحی کیفی کارشان شود.

دومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.