نظام رده بندی اسرا با آزمون تست استرس به نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران آمد

غرفه اسرا (نظام رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای) در دومین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای بخش‌های مختلفی ارائه می‌کند.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در غرفه اسرا 3 بخش با موضوعات مختلف نظر بازدیدکنندگان نمایشگاه را به خود جلب کرده است.
بر اساس این گزارش، این غرفه دو روز برپایی نمایشگاه طرفداران زیادی به جلب کرده است.
بخش شخصیت پردازی یکی از قسمت های پرطرفدار این غرفه است. علاقه مندان بازی های آرام نظیر دارت و بسکتبال و...را انجام می دهند تا میزان تمرکز آنها اندازه گیری شود سپس در محیطی دیگر به بازی رایانه ای خشونت آمیز و مهیج می پردازند و مجددا به بازی اول بر می گردند تا با گرفتن تست، میزان استرس کاربران از این طریق سنجیده شود.
لازم به ذکر است استفاده از این بخش تنها مختص آقایان با رده بندی سنی بالای 18 سال است. 
در بخش سینما از غرفه اسرا در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران، گروه سنی بالای 18 سال قسمت های مختلفی از بازی های خشونت آمیز را مشاهده می کنند تا با مضرات آن آشنا شوند. هدف اصلی بخش سینما نمایش تاثیرات بازی های خشن بر روی ذهن کاربر است.
در بخش دیگر این غرفه، مرکز توانمندی سازی پارند  پذیرای علاقه مندان است.
در این بخش روش های درمان بیماری هایی مانند بیش فعالی، کم کاری، استرس و عدم توجه و تمرکز در قالب بازی در اختیار علاقه مندان گذاشته می شود . 
درمان چند جانبه مرکز پارند شامل  بخش نور و فیدبک بهبود عملکرد مغز با استفاده از امواج مغزی، بخش استرس تست نشان دهنده تاثیرات بازی بر روی بدن و مغز و بخش آزمونهای کامپیوتری بررسی توجه، تمرکز، حافظه، زمان واکنش و ....است.  استفاده از این محیط برای تمام گروه های سنی بلامانع است.
دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا دهم تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.