فروش خارجی بازی‌های ایرانی نشان از موفقیت کشور در این عرصه دارد

نویسنده و شاعر کودک و نوجوان گفت: فروش بازی‌های ایرانی در خارج از کشور نشان از موفقیت ایران در عرصه بازی‌های رایانه‌ای دارد. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "مصطفی رحماندوست" از داوران جشنواره بازی های رایانه ای به ویژگی ارزیابی بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود: بازی موفق است که از نظر گروه سنی با ویژگی های روانشناختی مخاطب هماهنگ باشد به طوری که حداقل یک ساعت مخاطب خود را جذب کند .
داور جشنواره بازی های رایانه ای تهران ادامه داد: جذب سرمایه خارجی برای تولید بازی های ایرانی یکی از شاخص های پیشرفت کشور در عرصه گیم است که امیدوارم به این مهم دست پیدا کرده باشیم. 
رحماندوست تاکید کرد: فروش برخی از بازی های رایانه ای در کشورهای مختلف نشان از توسعه و پیشرفت کشور در این عرصه دارد و باید از تولید بازی های بومی بیش از پیش حمایت کنیم. 
وی گفت: رشد محتوایی و فنی بازی های رایانه ای باید به گونه ای باشد که مخاطب برای نشستن پای محصولات داخلی حداقل یک ساعت زمان گذاشته و در میان راه از استفاده بازی های ملی پشیمان نشود. 
داور دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران اظهار امیدواری کرد آثار رسیده به این رویداد فرهنگی هنری بر اساس ارزش های این آثار داوری و در نهایت آثار شایسته در این رویداد انتخاب شوند. 
جشنواره بین المللی بازی‌های رایانه‌ای در دو بخش اصلی و جنبی و بخش آفرینش‌های دانش‌آموزی در حال برپایی است. بخش اصلی جشنواره شامل مسابقه بازی های بزرگ ، مسابقه بازی‌های برخط Online، مسابقه بازی های موبایل، مسابقه بازی های کوچک، مسابقه طراحی کاراکتر، مسابقه بازی نامه نویسی است. بخش آفرینش‌های دانش‌آموزی نیز در برگیرنده مسابقه بازی های رایانه ای، مسابقه طراحی کاراکتر و مسابقه ایده های نو بوده و مسابقه طراحی بازی آنلاین و مسابقه ایده های قرآنی بخش جنبی این رویداد را شامل می شود.

دومین جشنواره ونمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.