بازی به عنوان یک صنعت باید مورد حمایت قرار گیرد

داور بخش کمیته فنی جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران گفت: بازی‌های ارایه شده به جشنواره از دیدگاه فنی و اصول نگارش بازی مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرند. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، منصور جم زاد افزود: پیاده سازی ایده های طبیعی و مخاطب پسند، توجه به هوش مصنوعی، گرافیک و شخصیت پردازی در تولید بازی های بومی برای قشر مخاطب حائز اهمیت است . بازی های داخلی باید حمایت شوند تا پیشرفتشان مشهود شود .
وی یادآور شد : از آنجایی که بازی رایانه ای یک محصول صنعتی و پیشرفته محسوب می شود و در حال حاضر کشور ما به جایگاه واقعی در این حوزه نرسیده است .
داور جشنواره بازی های رایانه ای، در صورتی که تولید کنندگان بازی های بومی مسیر صحیح را بیابد در آینده ای نزدیک بازی هایی را تولید خواهند کرد که با نمونه های خارجی رقابتی تنگاتنگ داشته باشند .
به گفته جم زاد، تعداد بازی هایی را که در این مدت ارزیابی کردم از کیفیت بالایی برخوردار نبودند و هنوز جای کار بسیاری دارند تا به جذابیت بازی های خارجی برسند.استفاده از ایده های جدید و عام پسند و گرافیک با رنگ آمیزی مناسب موجب جذب مخاطب می شود.
عضو هیات علمی دانشگاه شریف تاکید کرد:داستان پردازی در بازی های داخلی بسیار ساده است و گاهی مخاطب را تنها تا نیمه بازی پیش می برد و مخاطب را از ادامه آن باز می دارد در حالی که استفاده از بازی های خارجی افزایش دفعات ورود به بازی را همراه دارد .
داور کمیته فنی جشنواره بازی های رایانه ای گفت :بازی سازان داخلی باید آموزش های لازم را ببینند و تمام امکانات و فناوری بازی سازان خارجی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند بازی هایی جذاب و سرگرم کننده تولید و روانه بازار کنند .
دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.