ایده‌های قرآنی در تولید بازی‌های رایانه‌ای مورد توجه قرار گیرد

وزیر فرهنگ و ارشاد خواستار استفاده از ایده‌های قرآنی در تولید بازی‌های رایانه‌ای شد و تاکید کرد که قصص قرآنی برای تولید گیم بسیار مناسب است. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای تهران، دکتر سید محمد حسینی در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران افزود: ظرفیت های بسیاری در عرصه بازی های رایانه ای وجود دارد باید از این ظرفیت استفاده کرد. 
وی یادآور شد: فضای دومین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای که امسال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود 4 برابر دوره گذشته است که این امر نشان از استقبال مردمی از بازی های رایانه ای دارد. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور 190 اثر در دومین جشنواره بازی های رایانه ای تاکید کرد: تشکیل شورای عالی فضای مجازی به فرمایش مقام معظم رهبری نشان از اهمیت فضای سایبر و بازی های رایانه ای دارد و امیدوارم نمایشگاه تهران فرصتی برای دیده شدن پیشرفت ها و البته کمبودها در زمینه بازی های رایانه ای باشد. 
حسینی در ادامه برگزاری کارگاه های آموزشی درباره تولید بازی های رایانه ای را فرصتی مناسب برای انتقال تجربیات در این زمینه دانست و افزود: کشورهای اسلامی توقع دارند ایران اسلامی محور تولید بازی های رایانه ای باشد و باید اندیشه و فرهنگی اسلامی ایرانی در قالب بازی های رایانه ای به دنیا عرضه شود. 
وی گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای، فرهنگسازی درباره استفاده صحیح از بازی های رایانه ای است و اعتیاد به بازی های رایانه ای بار منفی برای فرزندان و خانواده ها دارد. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه تبلیغات و نگاه تجاری نیست و مباحث فرهنگی در اولویت برپایی این رویداد قرار داد. 
حسینی با یادآوری اینکه انزوا طلبی، خشونت و بازماندن از روند عادی زندگی از آسیب های جدی استفاده از بازی های رایانه ای خارجی است تاکید کرد: غرب به دنبال ارائه تصویری غیر واقعی از ایرانیان و مسلمانان در بازی های رایانه ای است و ما باید مراقب به اینگونه اقدامات باشیم. 
وی تاکید کرد: پیشتر از تلویزیون به عنوان جعبه جادویی یاد می شد و بازی های رایانه ای امروز به جعبه ای سحرآمیز برای نسل جوان تبدیل شده اند. 
حسینی گفت: تولید بازی های رایانه ای با محوریت شخصیت های ارزنده کشور در دوران دفاع مقدس و عملیات های غرور آفرین در این ایام بای دستمایه تولید بازی های رایانه ای قرار گیرد. 
وی یادآور شد: از متخصصان کشور تقاضا داریم به پیشرفت محتوایی بازی های رایانه ای اهمیت بیشتری دهند و به طور حتم بسیاری از آموزش ها و مهارت های زندگی از طریق محتوای غنی در بازی های رایانه ای بهتر به نسل جوان منتقل می شود. 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استفاده از ایده های قرآنی در تولید بازی های رایانه ای اشاره کرد و یادآور شد: قصص قرآنی و به تصویر کشیدن جبهه حق علیه باطل در بازی های رایانه ای باید در بازی های رایانه ای مورد استفاده قرار گیرند و صاحب نظران و اسلام شناسان در این زمینه بازی سازان را یاری دهند. 
حسینی ادامه داد: نباید از عرصه بازی های رایانه ای فاصله گرفت و برپایی نمایشگاه بازی های رایانه ای در مصلای امام خمینی (ره) فرصتی است که از نزدیک با بازی های ایرانی و اهمیت این رسانه فراگیر آشنا شوند. 
دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران تا دهم تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.