قانون جدید قاچاق کالا مانع از توزیع غیرقانونی بازی‌های رایانه‌ای می‌شود

وزیر دادگستری با بیان اینکه ریسک قاچاق کالا و ارز باید برای قاچاقچیان بالا باشد،گفت:  قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در شورای نگهبان مراحل نهایی خود را طی می کند، ریسک قاچاق کالا بویژه محصولات فرهنگی مانند فیلم و بازی های رایانه ای را افزایش می دهد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "سید مرتضی بختیاری"افزود: سازمان تعزیرات حکومتی در صورت گزارش مراجع ذی صلاح مانند وزارت ارشاد یا سایر سازمان های دخیل در امر فرهنگ، در اسرع وقت و بر اساس قانون با قاطعیت با قاچاقیان کالا و ارز که قاچاقچیان بازی و فیلم نیز از این جمله هستند، برخورد می کند.
وزیر دادگستری با بیان اینکه جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق فرهنگی مانند بازی و فیلم از مصادیق مبارزه با جنگ نرم دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است یاد آور شد که  البته مانند سایر موارد قاچاق کالا و ارز، برخوردهای قضایی و امنیتی باید آخرین راهکار باشد.
بختیاری گفت: تولید کنندگان داخلی باید سعی کنند با بهره گیری از امکانات و تجهیزات روز بازی‌های رایانه ای اقدام به تولید بازی های داخلی جذاب و متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی کنند.
وزیر دادگستری ادامه داد: در کنار اینگونه اقدامات، سازمان تعزیرات نیز مانند روال گذشته با قاچاقچیان کالا بویژه قاچاقچیان محصولات فرهنگی برخورد قاطع کرده و بازار را از وجود منحوس کالاهای قاچاق و غیر مجاز پاک می کند.
بختیاری همچنین درباره برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای که ششم تا دهم تیر ماه امسال در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد گفت: بدون شک، برگزاری اینگونه نمایشگاه ها و معرفی تولیدات داخلی، فرصتی مناسب برای تولید کنندگان کشور برای معرفی بازی‌های ملی به شمار می رود و این رویداد فرهنگی می تواند موجب ارتقای توان عملی و تجربه نیروهای داخلی شود.
وزیر دادگستری نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای را محیطی مناسب برای آشنایی هر چه بیشتر والدین و کودکان و نوجوانان با مضرات کالاهای قاچاق و آشنایی بیشتر تولید کنندگان داخلی با سلیقه جامعه هدف داخل کشور عنوان کرد.
دومین جشنواره ونمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.