الکام‌گیمز باعث شد تا خود را محک بزنیم

شاید بتوان بازی «زاراوان» و شرکت پارسنیپ را یکی فعال‌ترین غرفه‌های شرکت‌کننده در نمایشگاه الکام‌گیمز معرفی کرد. این شرکت که یکی از غرفه‌های بزرگ نمایشگاه را به خود اختصاص داده است با بازی زاراوان علاقه‌مندان به بازی‌های استراتژی را جذب خودش کرده است.

«گیم کانکشن» هیچ مراوده‌ای با رژیم صهیونیستی ندارد

چندی پیش «پیر کارده» مدیرعامل «گیم‌کانکشن» بزرگ‌ترین برگزارکننده نمایشگاه‌های تجاری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای دنیا به ایران آمد. معرفی بازی ایرانی در سطح جهان یکی از این برنامه‌های مهم بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بود و نخست این هدف با امضای همکای میان بنیاد ملی بازی‌ها و مجموعه گیم کانکشن برداشته شد. قراردادی که امضای آن بدون حاشیه نبود.

سرعت شگفت‌انگیز رشد ایران در صنعت گیم

مدیرعامل رویداد جهانی گیم‌کانکشن فرانسه ضمن تشریح شرایط حاکم بر بازار جهانی بازی‌های رایانه‌ای بر پتانسیل بالای ایران برای ورود به این میدان تأکید کرد.

خانواده‌ها با انتخاب بازی مناسب سن فرزندان از آسیب‌ها جلوگیری کنند

مدیر نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای گفت: خانواده‌ها با محدود کردن زمان و انتخاب بازی مناسب سن فرزندان، از آسیب‌های روانی و ذهنی احتمالی جلوگیری کنند.

دستاوردهای ایران در گیمزکام ۲۰۱۶/ بازی ایرانی در میدان جهانی

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ضمن اشاره به جزئیات برنامه‌های ایران در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۶ آلمان تأکید کرد دستاوردهای عینی و اجرایی این حضورهای جهانی در آینده نمودار می‌شود.

رقابت یک ماهه بازی‌سازان گمنام/سهم این استعدادها از بازار چیست؟

مسئول برگزاری رویداد یک ماهه بازی‌سازی «لول آپ» ضمن تشریح دستاوردهای این رویداد از حمایت از بازی‌سازان برگزیده این رویداد برای ورود به بازارهای داخلی و جهانی خبر داد.

فقدان نگاه فرهنگی در گیم‌نت‌ها/چه وقت بازی‌ها آسیب‌رسان می‌شوند؟

وظیفه مدیر فرهنگی برگرداندن رویکرد بازی سازان به عرصه فرهنگ است از این نظر که شاید برخی بازی هایی که در طول زمان تولید می شوند فقط کسب مهارت بازیکن را مد نظر قرار دهند و کمتر به مسایل فرهنگی توجه کنند.

«پول» تنها مشکل بازی‌سازان ایرانی نیست

صنعت بازی‌سازی در ایران همان‌قدر که فرصت‌های فراوان نهفته دارد، مشکلات و چالش‌های آشکاری نیز دارد. این هفته به سراغ حسن کریمی ‌قدوسی، مدیرعامل جوان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که از خرداد ماه سال گذشته به این سمت منصوب شده رفتیم.

مسئولین متوجه اهمیت موضوع بازی‌ها نیستند و پای کار نمی‌آیند

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با حضور در «نسیم آنلاین» مهم‌ترین چالش‌های این حوزه در کشور را بازگو کرد؛ چرا تا کنون چرخه تولید، تبلیغ و توزیع بازی‌های با کیفیت ایرانی در کشور شکل نگرفته است؟

ناگفته‌های رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای در خبرگزاری فارس

خسرو کردمیهن گفت: در کشورهای اروپایی خرید بازی‌های رایانه‌ای توسط کودکان و نوجوانان بیشتر تحت نظارت خانواده صورت می‌گیرد، در کشور ما به جرأت می‌توان گفت 85 درصد برعکس است و هیچ‌گونه نظارتی توسط خانواده‌ها صورت نمی‌گیرد.

با هیچ دانشگاهی مانند دانشگاه آزاد اسلامی نتوانستیم تعامل کنیم

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به عنوان تنها متولی ساخت بازی‌های رایانه‌ای در ایران، از 8 سال پیش که تاسیس شده، تاکنون توانسته است تاثیر مثبت و مناسبی روی نحوه بازی به ویژه در کودکان و نوجوانان بگذارد و حمایت جدی از بازی‌سازان ایرانی کند. این بنیاد در سال‌های اخیر با شناسایی پروژه‌های بازی‌سازی سعی در حمایت این پروژه‌ها داشته است.

بازی «ایران 57» پاسخ به تحریف انقلاب اسلامی است

«ما عادت کرده‌ایم گل درشت حرف بزنیم که مخاطب آن را نمی‌پذیرد و فراری می‌شود. هدف ما باید در لایه‌ای از قصه پنهان و به مخاطب عرضه شود تا او خود را بخشی از آن بداند؛ این نخستین هدف ما در بازی «ایران ۵۷» بود.»

بازی‌های رایانه‌ای رسانه‌‌ای قوی و کارآمد

مینایی به پروژه تحریف انقلاب اسلامی و حمله به کشور ایران در برخی از بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: کارگردان مشهور برخی از بازی‌های رایانه‌ای غیر اخلاقی و هنجارشکن، به تازگی با حمایت و هزینه صهیونیسم بین‌الملل، واقعیت‌های انقلاب اسلامی را به سخره گرفته است.