مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای با تکذیب مجدد شایعه فیلتر شدن بازیهای خارجی و تشریح طرح در دست اجرای بنیاد برای ساماندهی بازار بازیها به انتقاد از برخی فشارها پرداخت.
دکتر مجتبی وحیدی اصل عضو هیئت علمی رشته کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی در گفتوگو با روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای از تاثیر برگزاری نخستین کنفرانس بازیهای دیجیتال، روی صنعت گیم ایران گفته است.
در ادامه گفتگویی داریم با پدرام عطایی مدیرعامل و بنیانگذار شرکت گسترش اشیاء هوشمند (اسمارت فارور) تا با تاثیر برگزاری نخستین کنفرانس بازیهای دیجیتال، روی صنعت گیم ایران بیشتر آشنا شویم.
بازی موبایلی «پسرخوانده» که توسط تیم بازیسازی پاییزان توسعه داده شده است، بهتازگی توانسته مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کند. این بازی محیط منحصر به فردی دارد که در کمتر بازی ایرانی از این سبک استفاده شده است. در ادامه گفتوگویی با «محمد زهتابی» مدیر استودیو پاییزان را در رابطه با آخرین اثرشان خواهید خواند.
موانع زیادی پیشروی بازیسازان و برنامهنویسان ایرانی وجود دارد که یکی از بزرگترین آنها فقدان قانون کپیرایت در کشور است.
در ادامه گفتوگویی داریم با علی نادعلیزاده، مدیر اجرایی استودیو «تاد» تا با مشکلات بازیسازان و تاثیر برگزاری گردهماییهایی مانند TGC بر صنعت بازیسازی ایران ، بیشتر آشنا شویم.
بازار بازیهای موبایل در ایران همواره در حال رشد است و عناوین متنوع و جذابی را شاهد هستیم. یکی از جدیدترین بازیهای ایرانی که اخیرا منتشر شده، بازی «خاک» اثر استودیو گونای است.
گفتوگوی روزنامه صبا با حسن کریمیقدوسی؛ مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در آستانه برگزاری اولین نمایشگاه بینالمللی بازی در ایران
بازی «فرش» یکی از محصولات موفقی است که چند سال پیش توسط مهدی بهرامی با الهام از هنر ایرانی ساخته شد و به طور رایگان در دسترس گیمرهای رایانههای شخصی قرار گرفت و پس از مدتی برای پلتفرم اندروید نیز باز طراحی شد.
در سالهای گذشته بازیسازی در ایران رونق گرفته و تولیدکنندگان ایرانی در بازار داخلی و حتی خارجی بسیارخوش درخشیدند. ناگفته نماند که فراگیر شدن تلفنهایهوشمند یکی از عوامل موثر در درخشش بازیسازان ایرانی بوده و هست؛ چرا که برای تولید بازیها برای این پلتفرم نیازمند هزینه و زمان کمتری است. به همین دلیل بازیسازان مستقل ایرانی روزبهروز به تعدادشان اضافه شده که در این بین بازیسازان منحصر به فردی پا به عرصه گذاشتهاند.
«شتاب در شهر» یکی از بازیهای ماشینسواری ایرانی است که نسخه دوم آن نزدیک به یکسال است وارد بازار شده که گرافیک و کیفیت بالایی دارد و از نظر داستانی نیز نسبتا غنی و پر هیجان است.
نخستین دوره از نمایشگاه و همایش بینالمللی Tehran Game Convention با عنوان تجاری TGC اردیبهشت سال آینده در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد. این رویداد را میتوان نخستین گام ایران برای تجاریسازی بازیهای رایانهای بومی دانست.
در سالهای اخیر بازیهای رایانهای گسترش زیادی در سراسر جهان پیدا کردهاند و توانستهاند محبوبیت باورنکردنی در میان کاربران پیدا کنند.
شاید بتوان بازی «زاراوان» و شرکت پارسنیپ را یکی فعالترین غرفههای شرکتکننده در نمایشگاه الکامگیمز معرفی کرد. این شرکت که یکی از غرفههای بزرگ نمایشگاه را به خود اختصاص داده است با بازی زاراوان علاقهمندان به بازیهای استراتژی را جذب خودش کرده است.
چندی پیش «پیر کارده» مدیرعامل «گیمکانکشن» بزرگترین برگزارکننده نمایشگاههای تجاری در حوزه بازیهای رایانهای دنیا به ایران آمد. معرفی بازی ایرانی در سطح جهان یکی از این برنامههای مهم بنیاد ملی بازیهای رایانهای بود و نخست این هدف با امضای همکای میان بنیاد ملی بازیها و مجموعه گیم کانکشن برداشته شد. قراردادی که امضای آن بدون حاشیه نبود.
مدیرعامل رویداد جهانی گیمکانکشن فرانسه ضمن تشریح شرایط حاکم بر بازار جهانی بازیهای رایانهای بر پتانسیل بالای ایران برای ورود به این میدان تأکید کرد.
مدیر نظام ردهبندی سنی بازیهای رایانهای گفت: خانوادهها با محدود کردن زمان و انتخاب بازی مناسب سن فرزندان، از آسیبهای روانی و ذهنی احتمالی جلوگیری کنند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای ضمن اشاره به جزئیات برنامههای ایران در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۶ آلمان تأکید کرد دستاوردهای عینی و اجرایی این حضورهای جهانی در آینده نمودار میشود.
مسئول برگزاری رویداد یک ماهه بازیسازی «لول آپ» ضمن تشریح دستاوردهای این رویداد از حمایت از بازیسازان برگزیده این رویداد برای ورود به بازارهای داخلی و جهانی خبر داد.
وظیفه مدیر فرهنگی برگرداندن رویکرد بازی سازان به عرصه فرهنگ است از این نظر که شاید برخی بازی هایی که در طول زمان تولید می شوند فقط کسب مهارت بازیکن را مد نظر قرار دهند و کمتر به مسایل فرهنگی توجه کنند.