بازی‌هایی در خدمت آموزش کودکان/ از پلیس بازی تا آموزش زبان انگلیسی

 همزمان با روز معلم چند بازی آموزشی که می‌تواند به روند آموزش مفاهیم مختلف در کودکان کمک کند را معرفی کرده‌ایم.


به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های آموزشی می‌توانند به‌عنوان ابزاری مفید و کارآمد در آموزش کودکان مورد استفاده‌ معلمان قرار گیرند. این بازی‌ها علاوه بر ایجاد انگیزه و علاقه در کودکان، مفاهیم آموزشی را به آنها منتقل کرده و فرایند یادگیری را در آنها راحت‌تر و سریع‌تر می‌کند. استفاده از بازی‌های آموزشی در مدارس ابتدایی از اهمیت زیادی برخوردار است و از طریق  این بازی‌ها می‌توان آموزش را برای کودکان لذت بخش‌‌تر کرد. استفاده از بازی به‌عنوان ابزاری تعاملی در آموزش، امروزه در شیوه‌های تدریس معلمان جایگاه خاص خود را پیدا کرده است. در ایران نیز تیم‌های بازی‌ساز مختلفی در حوزه طراحی و انتشار بازی‌های آموزشی فعالیت می‌کنند. موسسه بازی‌سازی دانش بنیان «آریا کوروش کویر» یکی از این مجموعه‌ها است که در کنار تولید و انتشار بازی‌هایی که صرفا رویکرد سرگرمی دارند، بازی‌های آموزشی نیز طراحی و منتشر می‌کند.

موسسه بازی‌سازی دانش بنیان آریا کوروش کویر از مجموعه‌های فعال در حوزه تولید و انتشار بازی‌های رایانه‌ای است. تیم بازی‌سازی این مجموعه از سال 1398 فعالیت خود را در شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی  و با هدف طراحی و انتشار بازی‌هایی حاوی اطلاعات، محتوا و آموزش‌هایی بسیار کاربردی و مهم برای کودکان و نوجوانان ایران آغاز کرده است. این موسسه با این رویکرد که وقت صرف شده کاربران بازی‌هایی ویدئویی را به وقتی ارزشمند تبدیل کنند تلاش کرده تا با طراحی و انتشار بازی‌های آموزشی به کاربران در حین بازی آموزش‌هایی بر مبنای تحقیقات علمی ارائه دهد.

نکته جالب درباره این موسسه اینکه آنها هر ساله 10 درصد از درآمدشان را برای مدارس کم برخوردار و آموزش دانش‌آموزان هزینه می‌کنند. آشنایی با این بازی‌ها حتما می‌تواند برای معلمان و والدینی که دانش‌آموز در خانه دارند، بسته پیشنهادی مناسبی در جهت کمک به بهبود روند آموزش کودکان باشد.

 

 آموزش انگلیسی به زبان ساده

کودکان با استعداد (kids got talents )ی ک بازی آموزشی انگلیسی که کودکان نه تنها از آن لذت می برند بلکه به صورت ناخودآگاه تمام موارد مقدماتی زبان انگلیسی مانند  رنگ‌ها، اعداد، دیالوگ‌های انگلیسی و کلمات زیاد را در 15 مرحله با محیط‌های پویا یاد می‌گیرند. شما بازی را نمی‌بازید؛ فقط شما از آن لذت می‌برید. این بازی به صورت بسته آموزشی روی سی دی و دیگر وسایل کمک آموزشی مانند فلش کارت منتشر شده است.

ویژگی‌ها:

1- آموزش مقدماتی زبان انگلیسی (رنگ ها، اعداد و کلمات پایه) به کودکان به صورت ناخودآگاه و درحین بازی در مدت کوتاه

2- برای انجام این بازی به هیچ پیش نیاز دانش زبانی احتیاجی نیست.

3- مزیت رقابتی و تفاوت این بازی با موارد مشابه داخل کشور، طراحی مراحل بازی است که محوریت درسی و آموزشی ندارد. این بازی بر اساس اصول گیمیفیکیشن و بازی ساخته شده است که موجب می‌شود کودک در حین انجام بازی از بازی کردن لذت ببرد و در کنار آن آموزش ببیند.

4- انجام آزمایشات علمی بر روی بازی ( گروه کنترل و آزمایش) که نتیجه آن تاثیر معنادار انجام بازی بر یادگیری زبان بر روی کودکان شده بود.

5- تایید و نظارت این بازی توسط بهترین اساتید زبان انگلیسی سطح کشور

این بازی در سبک آموزشی و برای پلتفرم‌های اندروید و ویندوز طراحی شده است. این بازی از نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای (اسرا) رده سنی 3+ را دریافت کرده است.

دانلود :

https://cafebazaar.ir/app/com.Cyrus.KidsGotTalent

 

روایتی واقعی از داستان یک تولد 

"بازی «داستان یک تولد» بر اساس یک داستان واقعی با روایتی کوتاه و ساده ساخته شده است. روایتی از مادری داروساز که برای نجات دخترش از ویروسی که جامعه را فراگرفته تلاش می‌کند و در این مسیر با مشکلاتی روبه رو می‌شود. این روایت با پازل‌هایی چالش برانگیز همراه شده است.

این بازی در سبک داستانی – پازلی برای پلتفرم اندروید تولید شده است. نظام رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای (اسرا) رده سنی 7+ را برای این بازی تعیین کرده است.

دانلود:

https://cafebazaar.ir/app/com.Cyrus.Taleofabirth

 

پلیسی برای یک شهر ایمن

«شهر ایمن من» یک بازی آموزشی دیگر برای کودکان است که می‌توانند در نقش یک افسر راهنمایی و رانندگی (پلیس) ماشین‌های خلاف کار را جریمه کنند و در حین بازی یک سری تابلو و علائم مهم راهنمایی و رانندگی را یاد بگیرند. این بازی حتما می‌تواند برای پسربچه‌ها که همیشه دوست دارند نقش پلیس را بازی کنند، جذاب باشد. این بازی در سبک آموزشی – پازل و برای پلتفرم اندروید  و برای گروه سنی 3+ طراحی و منتشر شده است.

دانلود:

https://cafebazaar.ir/app/com.Cyrus.MySecureCity