هزینه تبلیغ برخی بازی‌های خارجی با بودجه بنیاد بازی‌های رایانه‌ای برابری می‌کند

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: هزینه تبلیغات برخی بازی‌های رایانه‌ای خارجی با بودجه این بنیاد برابری می‌کند. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دکتر بهروز مینایی در مراسم معارفه داوران دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران افزود: داوران دومین جشنواره بازی های رایانه ای تهران از هنرمندان خوب کشور هستند و بدون شک این افراد بدون هیچ شناخت قبلی و پیش داوری آثار رسیده به آثار این رویداد فرهنگی را مورد نقد و بررسی قرار خواهند داد. 
وی ادامه داد: یکی از اولویت های بنیاد ملی بازی های رایانه ای این است که به شکل منظم و قانون مند، بازی های خارجی را از نظر محتوا مورد بررسی قرار دهند .
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با یادآوری اینکه گیم به عنوان صنعت و رسانه ای نو در دنیا شناخته شده است گفت: بازی های رایانه ای صنعت نو پا و رسانه جدید در جهان است و این هنر صنعت با سینما و دیگر هنرهای تاثیرگذار برابری می کند. 
مینایی در ادامه به بحث آموزشی بازی ها رایانه ای اشاره کرد و افزود: جذابیت و فضا سازی در بازی های رایانه ای باید تا حدی باشد تا مخاطب را از فضای اطراف جدا و با خود درگیر کند.
این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی های رایانه ای تاکید کرد: بازی های رایانه ای به دلیل این که کارگردان آن خود مخاطب است نشاط را برای ورد به صحنه های جدید به همراه دارد ومی توان گفت گیم در مقابل افسردگی قرار دارد چراکه علاوه بر سرگرمی و تفریح، یک آموزش پنهان را برای کاربر به دنبال دارد.
مینایی به رشد سریع فناوری در دنیا اشاره کرد و افزود: بازی های رایانه ای در سال 2025 رسانه بر جهان خواهد شد و چنانچه در این زمینه نتوانیم خود را به سطح دیگران برسانیم در آینده نچندان دور با معضلات فراوانی روبه رو خواهیم شد.
مینایی همچنین به لزوم همکاری هنرمندان و اهالی سینما در تولید بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: در کشورهای غربی کارگردان ها، فیلم سازان و تهیه کنندگان خود وارد مقوله بازی های رایانه ای می شوند و در بسیاری از موارد مضمون یک بازی رایانه ای به  فیلم تبدیل شده و در عین حال نیز بازی رایانه ای بسیاری از آثار سینمایی تولید می شود اما در کشور ما این همکاری از سوی فیلمسازان برای تولید بازی های رایانه ای کمتر وجود دارد و از ظرفیت های موجود در این زمینه بهره برداری لازم انجام نمی شود.
وی با اشاره به لزوم تولید بازی های رایانه ای از شخصیت های هنری آشنا برای مخاطبان یادآور شد: تلاش‌های ما در این زمینه نتیجه ای نداشت و به عنوان نمونه در زمان پخش قسمت های نخست سریال مختار نامه، بنیاد ملی بازی های رایانه ای به تهیه کنندگان این مجموعه پیشنهاد داد بازی رایانه ای مختارنامه تولید شود اما به دلیل عدم همکاری دست اندرکاران این سریال، حرکت یاد شده مسکوت ماند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای  همچنین به تلاش برخی کشورها در تخریب چهره ایران اسلامی با استفاده از تولید مجموعه های تلویزیونی اشاره کرد و افزود: باید به تولید محصولات فرهنگی برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی اهتمام بیشتر داشت. 
مینایی ادامه داد: صاحب نظران و سازندگان هنری، افرادی که در زمینه جذاب سازی و ساخت و ایجاد تنوع و حتی محتوا توانایی دارند برای رشد صنعت گیم وارد صحنه شوند تا در ارتقای این صنعت  کمک کنند.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای به ورود بازی های رایانه ای در بازار جهانی اشاره کرد و افزود: بازی‌های رایانه ای در بازار جهانی تا50  درصد موفق بودند و این در صورتی است که بودجه تبلیغ یک بازی برابر با بودجه یک سال بنیاد بازی های رایانه ای است .
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت جایگاه تولیدات رایانه ای خواستار توجه بیش از پیش مسوولان به این هنر- صنعت شد .
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.