بازی‌های ایرانی ثبت جهانی شوند

کارگردان فیلم سینمایی عروس با اشاره به لزوم کاهش فاصله کیفی بازی‌های ایرانی از آثار خارجی اشاره کرد و خواستار ثبت جهانی بازی‌های ایرانی شد. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بهروز افخمی درباره لزوم حمایت از بازی های رایانه ای در کشور گفت: بازی های رایانه ای میان کودکان طرفداران بسیاری دارد و بچه ها بخش عمده ای ساعات تفریح خود را به بازی اختصاص می دهند. 
کارگردان فیلم سن پطرزبورگ یادآور شد: جشنواره بازی های رایانه ای به نوبه خود در توسعه صنعت بازی سازی در کشور تاثیر گذار است اما تا زمانی که نتوانیم کیفیت آثار داخلی را در حد تولیدات خارجی ارتقا دهیم در این عرصه اتفاق خاصی نمی افتد. 
کارگردان فیلم عروس ادامه داد: بخش خصوصی پیشتر به دلیل عدم حمایت از حقوق مولفان در عرصه بازی های رایانه ای کمتر وارد این عرصه شده در حالی که بازی های رایانه ای یکی از پردرآمد ترین حوزه های فرهنگی در دنیا است. 
افخمی همچنین تاکید کرد: کپی غیر مجاز بازی های رایانه ای تهدیدی جدی برای تولیدات ملی محسوب می شود چراکه سرمایه بخش خصوصی در پی قاچاق بازی های تولید شده از بین می رود. 
وی افزود: بسیاری از بازی سازان ما با تهیه کنندکان خارجی در ارتباط هستند و این تعامل در تعالی عرصه بازی سازی کشور تاثیرگذار است. 
کارگردان فیلم سن پطرزبورگ گفت: خانواده ها برای استفاده از بازی های ایرانی به نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران می آیند و تولید داخلی باید در سطحی باشد که خانواده ها نا امید به خانه بر نگردند. 
افخمی ادامه داد: بازی ایرانی باید ثبت جهانی شده و محدود به داخل کشور نشود و کیفیت این آثار به حدی باشد که قابلیت ثبت جهانی داشته باشند. 
وی یادآور شد: در این شرایط این آثار می توانند در سطح جهانی مطرح شوند و با جهانی شدن تولیدات ایرانی، بازار‌های بهتری برای بازی های رایانه ای و بازی سازان داخلی فراهم می شود.
کارگردان فیلم شوکران ادامه داد: بازی های اصل در دنیا 60 تا 70 دلار قیمت دارند و ثبت آثار ایرانی مانع از کپی برداری از این آثار شده و این امر موجب رونق اقتصادی بازی های رایانه ای در کشور می شود. 
افخمی گفت: هزینه بازی های رایانه ای در تولید بسیار زیاد است و بومی کردن این بازی ها دشوار است اما تلاش های انجام شده در این عرصه قابل تامل بوده و امیدوارم در آینده نزدیک نتایج بهتری در این عرصه حاصل شود. 
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای 6 تا 10 تیرماه امسال در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.