جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به طور سراسری در کشور برگزار شود

رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینما به اهمیت جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران اشاره کرد و خواستار برپایی این رویداد فرهنگی در تهران و دیگر استان های کشور شد. 

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سید ضیاء هاشمی به لزوم شناخت تاثیرات بازی های رایانه ای از سوی خانواده ها اشاره کرد و گفت: بازی های رایانه ای پیشتر قشر خاصی از جوانان را شامل می‌شد اما اکنون اغلب گروه های سنی درگیر بازی های رایانه ای شده اند. 

وی با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای یادآور شد: جشنواره بازی های رایانه ای می تواند رقابتی تنگاتنگ را میان بازی سازان داخلی ایجاد کند؛ همچنین برپایی نمایشگاه در کنار جشنواره نیز راهکاری مناسب برای آشنایی خانواده ها با تولیدات داخلی است. 

 این تهیه کننده سینما برگزاری جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای را زمینه ارتقای کیفی محصولات داخلی در این عرصه دانست و خواستار مشارکت اقشار مختلف در این رویداد فرهنگی شد. 

هاشمی با یادآوری اینکه بازی های رایانه ای امروز به یکی از تاثیرگذارترین رسانه های تصویری در دنیا تبدیل شده است گفت: با توجه به فراگیر شدن بازی های رایانه ای، دولتمردان باید به این عرصه توجه زیادی داشته باشند و از بازی های رایانه ای داخلی به طور جدی حمایت کنند.

رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان سینما، برگزاری اینگونه جشنواره ها را مهم دانست و تاکید کرد: جشنواره بازی‌های رایانه ای تهران رویدادی مهم برای کودکان و نوجوانان است و این جشنواره را باید در راس بسیاری از رویدادهای مهم فرهنگی کودک و نوجوان قرار داد. 

دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.