مجلس نهم اهتمام ویژه‌ای به عرصه بازی‌های رایانه‌ای داشته باشد

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نمایندگان مردم در مجلس نهم باید اهتمام ویژه‌ای به عرصه بازی‌های رایانه‌ای داشته باشند و ظرفیت‌های این هنر صنعت باید در خدمت اهداف انقلاب باشد.   
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حمید شاه آبادی با اشاره به برگزاری نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران افزود: بازی های رایانه ای در دنیای امروز یکی از مهمترین ابزارهای کسب درآمد و معرفی و گسترش فرهنگی بومی کشورهاست.  
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر لزوم ایجاد سامانه مدیریتی صحیح برای استفاده از ظرفیت های موجود در کشورتاکید کرد و گفت: گام اصلی در زمینه حمایت از ساخت "بازی های رایانه ای" ایجاد ساختار روشن و شفاف برای استفاده از تمام ظرفیت های موجود در کشور و به خدمت گرفتن استعدادهای جوان برای تولید بازی های رایانه ای فاخر بومی است. 
شاه آبادی ادامه داد: ما به لحاظ مهندسان برنامه ریز و طراح نرم افزار و بازی رایانه ای کم از سایر کشورها نداریم و نیروهای متخصص و جوان فعال در این حوزه در کشور فراوان داریم که باید از ایده ها و توانمندی های انها استفاده شود. 
این مقام مسوول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد که از سوی دیگر کارگردانان هنری و نویسندگان فعال و حرفه ای نیز در کشور وجود دارند که تلفیق ایده ها و نظرات فنی متخصصان در کنار دیدگاه های هنری و فکری نویسندگان و کارشناسان هنری به خوبی می تواند ایران را به تولید نمونه های موفق "بازی های رایانه ای" برساند. 
شاه آبادی ادامه داد: نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران رویدادی مهم برای رونمایی از دستاورهای بازی سازان داخلی است و بدون شک ایجاد نگاه مدیریتی ،حمایتی و برنامه ریزی در تمام بخش های دست اندرکار تولید بازی های رایانه ای به رونق این حوزه کمک می کند. 
معاون امورهنری وزیرارشاد با بیان اینکه برای رسیدن به ایده آل ها در عرصه بازی های رایانه ای نیازمند تلاش بیشتری هستیم، تاکید کرد: بنیاد ملی بازی های رایانه ای از بدو تاسیس تاکنون اقدامات موثری در جهت حمایت از بازی سازان داخلی و شناسایی استعدادهای درخشان در این عرصه انجام داده که باید این فعالیت ها اهتمام داشته باشد .   
شاه آبادی همچنین به مشکلات پیش روی بازی سازان اشاره کرد و افزود: نبود قانون کپی رایت یکی از مهمترین مشکلات حوزه تولید و فروش بازی های رایانه ای است که تدوین و تهیه آن هم می تواند به رفع مشکلات این حوزه کمک بسیار کند.   
وی بر لزوم حمایت مجلس و نهادهای مسوول از بنیاد بازی های رایانه ای تاکید کرد و گفت:تصویب بودجه و برنامه های حمایتی از فعالان این عرصه کمک می کند هر چه زودتر شاهد شرایط بهتری باشیم. 
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه و پیشرفت ایران در زمینه بازی های رایانه ای را مقابله ای جدی با تهدیدات فرهنگی دشمنان دانست و گفت:با تولید آثار با کیفیت که دارای جذابیت های بصری هستند می توان تاثیرات بسیاری بر دیگر کشورها گذاشت.    
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10تیرماه سالجاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.