جشنواره بازی‌های رایانه‌ای بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در تولید بازی ترغیب می‌کند

عضو شورای عالی سینما گفت که برپایی جشنواره بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند عاملی برای ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در تولید بازی‌های رایانه‌ای ایرانی باشد. 

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، احمد نجفی به علاقه نسل جوان به بازی های رایانه ای اشاره کرد و افزود: فضای بازی های رایانه ای برای جوانان به دلیل احاطه ای که در کنترل یک بازی وجود دارد، جذاب تر از فیلم سینمایی است. 

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: این قدرت هدایتگری در عرصه بازی های رایانه ای موجب می شود نسل جوان از این بازی ها استقبال چشمگیری داشته باشند. 

عضو شورای عالی سینما یادآور شد: علاقه جوانان به بازی های رایانه ای در سال های اخیر موجب شده سرمایه گذاران داخلی به این عرصه جذب شوند و با نظارت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، در زمینه تولیدات داخلی، اتفاقات خوبی رخ داده است. 

نجفی با یادآوری اینکه جشنواره بازی های رایانه ای بستری مناسب برای آشنایی هرچه بیشتر خانواده ها با دنیای گیم بخصوص تولیدات بومی است تاکید کرد جشنواره بازی های رایانه ای تهران موجب می شود میان تولیدکنندگان بازی های رایانه ای رقابتی نزدیک ایجاد شود و فاصله تولیدات داخلی و خارجی از سوی بازی سازان به درستی سنجیده شود. 

وی ادامه داد: حضور بازی های خارجی در جشنواره تهران عاملی برای شناخت نقاط ضعف در عرصه بازی سازی داخلی و ارتقای کیفی تولیدات داخلی است. 

تهیه کننده فیلم فیتیله ای ها و ماه پیشونی گفت: حضور بخش خصوصی در جشنواره بازی های رایانه ای تهران اتفاق خوبی است و این مهم علاوه بر افزایش سرمایه گذاری در عرصه بازی های رایانه ای، موجب انتقال فرآیند تولید از بخش دولتی به خصوصی شود. 

نجفی ادامه داد: بخش خصوصی به دلیل سرمایه گذاری در عرصه بازی های رایانه ای به دنبال تولید آثاری با کیفیت بالاتر می رود و این امر در نهایت موجب تعالی صنعت بازی سازی در کشور می شود. 

وی تاکید کرد: حضور کشورهای خارجی در جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای تهران موجب آشنایی تولید کنندگان داخلی با آخرین دستاوردهای تکنیکی دنیا در عرصه بازی های رایانه ای می شود و این قدرت را به آنان می دهد که آثار خود را با بازی های خارجی مورد ارزیابی قراردهند. 

دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه سالجاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.