معرفی بازی‌های ایرانی برای خانواده‌ها ضروری است

کارگردان فیلم سینمایی پرنده کوچک خوشبختی با بیان اینکه خانواده‌ها به درستی بازی‌های رایانه‌ای داخلی را نمی‌شناسند اطلاع رسانی در این زمینه را ضروری دانست. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پوران درخشنده گفت: مردم خیلی اطلاع دقیقی از بازی‌های رایانه‌ای داخلی ندارند و باید این بازی‌ها به درستی به مخاطبان معرفی شود. 
وی یادآور شد: اطلاعات دقیقی درباره بازی های ایرانی به مخاطبان ارایه نشده و آگاهی بخشی در این جهت ضعیف بوده است. 
کارگردان فیلم رویای خیس با اشاره به لزوم ایجاد آگاهی در استفاده از بازی های رایانه ای ایرانی اشاره کرد و توضیح داد: خیلی از بازی های رایانه ای روی تلفن های همراه نصب است اما کاربران به دلیل این عدم آگاهی نحوه استفاده از این بازی ها را نمی دانند. 
درخشنده با یادآوری اینکه دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای می تواند در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی درباره بازی های رایانه ای ایرانی تاثیر گذار باشد گفت: عدم شناخت خانواده ها از تاثیرات مخرب بازی های رایانه ای نامناسب برای کودکان و نوجوانان تبعات جبران ناپذیری برای نسل جوان در پی دارد. 
وی اضافه کرد: تاثیرات روانی برخی بازی های نامناسب ، روی کودکان و نوجوانان جبران ناپذیر است و شناخت خانواده ها می تواند این آسیب را کمتر کند. 
کارگردان فیلم خواب های دنباله دار براطلاع رسانی دقیق درباره مضرات استفاده از بازی های نامناسب برای کودکان و نحوه انتخاب بازی های رایانه ای مناسب برای کودکان و نوجوانان در نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تاکید کرد. 
وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان تمام لحظات بازی های رایانه ای را در ذهن خود ثبت می کنند و فضای این بازی ها برایشان جذاب است از اینرو انتخاب بازی های رایانه ای مهم است که این شناخت از اطلاع رسانی صحیح بدست می‌آید. 
درخشنده همچنین  به نقش تربیتی بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: ما به تولید و عرضه بازی های رایانه ای نیاز داریم که در برگیرنده نیاز و علاقه کودکان و نوجوانان ایرانی باشند.   
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه امسال در مصلای امام خمینی برگزار می شود.