اثرات بازی‌های رایانه‌ای در نسل جوان در جشنواره تهران آسیب شناسی شود

معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی گفت: اثرات بازی‎های رایانه‌ای در نسل جوان در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران باید آسیب شناسی شود تا خانواده‌ها بیش از پیش با تاثیر این بازی‌های خارجی بر فرزندانشان آشنا شوند. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پژمان لشگری پور به برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای تهران اشاره کرد و افزود: بازی سازی در کشور با توجه به پیشرفت های شگرف و فناوری در دنیا از اهمیت بسزایی برخوردار است. 
وی یادآور شد: خانواده ها باید در انتخاب بازی های رایانه ای دقت کافی داشته باشند و در این میان بنیاد ملی بازی های رایانه ای نقشی خطیر دارد. 
معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد: اطلاع رسانی دقیق درباره آسیب های استفاده از بازی های رایانه ای رده بندی نشده در جشنواره بازی های رایانه ای تهران از جمله دستاوردهای این رویداد فرهنگی است. 
لشگری پور یادآور شد: جشنواره بازی های رایانه ای تهران می تواند عاملی برای ترغیب خانواده ها برای استفاده از بازی های رایانه ای ایرانی باشد. 
وی توضیح داد: بازی های خارجی سرشار از خشونت و استرس برای جوانان است و با انتقال این شاخص ها به نسل جوان، بی اخلاقی در میان نسل جوان ترویج پیدا می کند از اینرو باید درباره این مسائل در جشنواره بازی های رایانه ای تهران اطلاع رسانی شود. 
معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: نظارت در عرصه بازی های رایانه ای از سوی مسوولان و بنیاد ملی بازی های رایانه ای امری ضروری است اما با اطلاع رسانی صحیح به والدین می توان این نظارت را در خانواده ها نهادینه کرد. 
لشگری پور گفت: جشنواره بازی های رایانه ای تهران می تواند گامی موثر در جهت حمایت از تولید ملی باشد و مردم نیز با توجه به شعار سال 91، از محصولات داخلی در عرصه بازی های رایانه ای استفاده کنند. 
وی این رویداد فرهنگی را عاملی در جهت ارتقای اطلاعات و فناوری در عرصه بازی سازی دانست و این امر را موجب ارتقای کیفیت بازی های رایانه ای داخلی عنوان کرد. 
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه سال جاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.