نیاز مخاطب ایرانی در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای ارزیابی می‌شود

تهیه کننده فیلم روزهای زندگی گفت: نیازهای مخاطبان در جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران باید ارزیابی شود و بر اساس این نیازها، بازی‌های جذابی برای مخاطبان خلق شود. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سعید سعدی به اهمیت حمایت از تولید بازی های رایانه ای داخلی اشاره کرد و افزود: بسیاری از کودکان در جامعه ما از بازی های رایانه ای استفاده می کنند و در این میان سهم بازی های خارجی بیش از تولیدات داخلی است. 
وی یادآور شد: کشور ما دارای اسطوره ها و قهرمانان زیادی است و هریک از این شخصیت ها می توانند به موضوعی ناب برای یک بازی رایانه ای تبدیل شوند. 
تهیه کننده فیلم اینجا بدون من یادآور شد: می توانیم با استفاده از اسطوره های ایرانی نبض بازی های رایانه ای در منطقه را در دست بگیریم و محصولات با کیفیتی را در عرصه بازی های رایانه ای ارائه کنیم. 
سعدی ادامه داد: کیفیت بالای محصولات خارجی در بدو ورود به کشور، موجب شد این بازی ها در میان جوانان با استقبال گسترده ای روبه رو شود و چنانچه کیفیت محصولات داخلی ما با آثار خارجی برابر باشد بدون شک کاربران داخلی از بازی های ایرانی استقبال خواهند کرد. 
وی گفت: جشنواره بازی های رایانه ای تهران فرصت مناسبی برای نیازسنجی مخاطبان است و در این رویداد فرهنگی می توان دریافت که اقبال جوانان به چه نوع بازی های بیشتر است. 
تهیه کننده فیلم روزهای زندگی ادامه داد: برپایی نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای فضایی برای رونمایی از آخرین دستاوردهای کشور در این زمینه است و در عین حال این رویداد رقابتی نزدیک میان بازی سازان داخلی ایجاد می کند و حتی می تواند عاملی برای ترغیب سرمایه گذاری در این بخش باشد. 
به گفته سعدی، راهکارهای مناسبی در جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای از طریق تعامل بازی سازان داخلی و خارجی با یکدیگر برای تولیدکنندگان این نوع بازی ها در کشور ایجاد می شود. 
به عقیده وی، نقایص موجود در تولیدات داخلی در عرصه بازی های رایانه ای در این رویداد فرهنگی برای تولیدکنندگان مشهود می شود و همچنین بازی سازان داخلی با آخرین فناوری های به کارگرفته شده در عرصه بازی های رایانه ای از سوی دیگر کشورها آشنا شوند. 
تهیه کننده فیلم آلزایمر یادآور شد: بازی های رایانه ای به عنوان صنعتی سود آور در دنیا به حساب می آید از اینرو توجه بیش از پیش به این هنر صنعت در دنیا موجب می شود بخش خصوصی در تولید بازی های رایانه ای داخلی سرمایه گذاری بیشتری داشته باشد. 
به گفته سعدی، حضور سرمایه گذاران در عرصه بازی های رایانه ای موجب ترغیب تولید کنندگان برای خلق آثار باکیفیت در عرصه بازی های رایانه ای می شود. 
این تهیه کننده سینما حضور خانواده ها، کودکان و نوجوانان در نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای را اتفاقی قابل تامل دانست و تاکید کرد: آشنایی والدین با بازی های مختلف در این نمایشگاه موجب می شود آنان در انتخاب بازی های رایانه برای فرزندانشان با اطلاعات بیشتری اقدام کنند. 
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه سال جاری  در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.