ایران با ساخت بازی‌های رایانه‌ای جذاب، جهان را تسخیر می‌کند

به گزارش ایرنا ، این شبکه فرانسوی افزود: بازی های ویدیویی و رایانه ای تنها یک سرگرمی ساده و خنثی برای کودکان نیست چرا که بیشتر آنها اکنون جنبه ایدئولوژیک به خود گرفته اند.

در فضای مجازی اینترنت و در این برهه از زمان که ما اکنون در آن زندگی می کنیم، بازی های رایانه ای و ویدئویی علاوه بر جنبه های سرگرمی و تجاری، نمایی از فرهنگ ها و تمدن ها را به کارزار می آورند و آنها را به نمایش جهانیان می گذارند.

تاکنون کشورهای غرب و ژاپن انحصار طراحی و ساخت بازی های رایانه ای را در دست داشته اند اما با گذشت زمان به نظر می رسد که خیلی مسایل تغییر کرده اند و برخی کشورها نیز پا به عرصه رقابت در این زمینه گذاشته اند.

در حال حاضر ایرانی ها، اردنی ها و حتی ویتنامی ها نیز به این بازار چند میلیارد دلاری وارد شده اند و این موضوعی بسیار خطرناک است.

این کشورها می خواهند از بازار جهانی و کسب درآمد عقب نمانند اما در عین حال در نظر دارند با طراحی و ساخت اینگونه بازی ها، از فرهنگ و تمدن خود در برابر هجمه بی امان غربی ها دفاع کنند.

این شبکه افزود: در این میان باید به تلاش ایران در زمینه طراحی و ساخت بازی های رایانه ای اشاره کرده که گوی سبقت را از سایر کشورهای خاورمیانه ربوده است و با فاصله زیادی از کشورهای دیگر جلو افتاده و می تواند در آینده با ساخت بازی های جذاب و با کیفیت، جهان را تسخیر کند.

در آخرین نمایشگاه جهانی بازی های رایانه ای که دسامبر سال گذشته میلادی در پاریس برگزار شد، تمام کشورهای بزرگ سازنده این نوع بازی ها از جمله آمریکا، ژاپن و فرانسه حضور داشتند اما نکته جالب توجه این نمایشگاه،ورود کشورهای خاورمیانه در آن بود.

'پی یر کارد' مدیر شرکت فرانسوی 'گیم کانکشن' می گوید: امروز ایران حضور محسوس و معناداری در نمایشگاه های فروش بازی های یارانه ای دارد که این می تواند نگران کننده باشد.

وی ادامه داد: شرکت های طراح و سازنده بازی های رایانه ای از نظام پشتیبانی می کنند و از سرمایه گذاری دولتی نیز برخوردار هستند و باید گفت که فناوری هسته ای تنها راه ایرانی ها برای تسخیر دنیا نیست بلکه ایرانی ها می توانند با بازی رایانه ها نیز به شیوه دیگری دنیا را تسخیر کنند.

در ادامه گزارش فرانس 24 آمده است: یکی از بزرگترین طراحان و سازنده های ایرانی بازی های رایانه ای و ویدئویی در سال 2007 میلادی با ساخت بازی رایانه ای 'گرشاسب' تحول جدیدی را در زمینه ساخت بازی های رایانه ای در ایران بوجود آورد.

نکته جالب توجه این است که در کشورهای آلمان، انگلیس، روسیه و حتی نیوزیلند، علاقه مندان و شیفتگان بازی های رایانه ای ، برای این بازی که محور آن یک قهرمان اسطوره ای ایران باستان است، سر و دست می شکنند.

ایرانی ها به دنبال این نیستند که بازی های رایانه ای معروف غربی را که در آنها دشمنان عبارتند از مسلمانان عراقی و افغان، کپی کنند بلکه آنها در تولید بازی های جنگی، تاریخ را ترجیح می دهند. به عنوان مثال در بازی ویدیویی 'فریاد آزادی'، بازیگر رایانه ای باید انگلیسی ها را که در سال 1907 جنوب ایران را اشغال کرده اند، به عقب براند.