خانواده‌ها با انتخاب صحیح در استفاده ازبازی‌های رایانه‌ای در جشنواره تهران آشنا می‌شوند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، برپایی جشنواره بین المللی بازی‌های رایانه‌ای را ابزاری برای افزایش حساسیت در میان خانواده‌ها در انتخاب صحیح بازی‌های رایانه‌ای برای فرزندانشان عنوان کرد. 
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی گفت: برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای برای دومین سال پیاپی اتفاق خوبی است و امیدوارم این رویداد فرهنگی ادامه داشته باشد. 
وی افزود: در این رویداد فرهنگی باید بازی هایی حضور داشته باشند که از نظر فرهنگی متناسب با خانواده های ایرانی باشند. 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد که در بخش نظارت در سالیان اخیر ضعیف عملکرده ایم و این خلاء در نظارت در خانواده ها نیز دیده می شود. 
حجت الاسلام والمسلمین اکرمی ادامه داد: جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای تهران می تواند ابزاری برای ایجاد حساسیت بیشتر بر روی خانواده ها در انتخاب بازی رایانه ای مناسب برای فرزندانشان باشد. 
وی توضیح داد: به طور حتم همه خانواده ها در خرید غذا و مایحتاج خود دقت لازم را انجام می دهند اما متاسفانه در خرید کالاهای فرهنگی همچون بازی های رایانه ای این حساسیت وجود ندارد که این آسیبی جدی برای ما محسوب می شود. 
به عقیده این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، نظارت بر بازی های رایانه ای باید از درون خانواده ها آغاز شود و این مهم با اطلاع رسانی در زمینه استفاده صحیح از بازی های رایانه ای امکانپذیر است. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هرچه در عرصه بازی های رایانه ای پیش می رویم باید نظارت عالمانه تری در بازی های رایانه داشته باشیم. 
حجت الاسلام والمسلمین اکرمی گفت: معتقدم ایران اسلامی در هر جشنواره‌ای و در هر صحنه‌ای اگر عالمانه حضور یابد بطور حتم دستاوردهای بسیاری برای کشور دارد از این رو جشنواره بازی های رایانه ای تهران می تواند کشورمان را به عنوان قطب بازی سازی در منطقه معرفی کند. 
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 تیرماه امسال در مصلای امام خمینی برگزار می شود.