حذف موازی کاری در عرصه بازی‌های رایانه‌ای

با مصوبه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر واگذاری نظارت به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ضرورت حذف موازی کاری از سوی نهادهای دیگر فرهنگی به خوبی احساس می شود. پرهیز از موازی‌کاری و هماهنگی دستگاه‌های فعال در حوزه بازی‌های رایانه‌ای عامل موفقیت در عرصه مقابله با بازی‌های وارداتی است.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "سید محمدجواد ابطحی" عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با بیان مطلب فوق اظهار داشت: یکی از ضعف‌هایی که در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری مشاهده می‌شود، موازی کاری دستگاه‌ها و نداشتن متولی برای اقدامات فرهنگی است .
وی افزود: در صورتی که حوزه تولید، نظارت و مقابله با قاچاق بازی ها در یک نهاد سیاست گذار متمرکز شود، می توان نتیجه بهتری را در این عرصه مشاهده کرد.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس بر ضرورت سرمایه‌گذاری و حمایت مالی از فعالان حوزه بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد و گفت: با توجه به فارغ‌التحصیلان بی‌شمار دانشگاهی در حوزه‌های فناوری اطلاعات، انیمیشن و گرافیک استعدادهای خوبی در حوزه تولید بازی های رایانه‌ای وجود دارد که این استعدادها باید هدایت شوند.
وی خاطر نشان کرد که دشمن برای تولید بازی‌های رایانه‌ای با اهداف ضد ایرانی و ضد اسلامی سرمایه گذاری سرسام‌آوری انجام می دهد که مقابله با آن تنها با تولید آثار فاخر و ارزشمند میسر است.
ابطحی پیش بینی کرد که بازی‌هایی که توسط ایران به بازار عرضه می شوند به دلیل برخورداری از فرهنگ اسلامی در ملت های مسلمان نیز با استقبال رو به رو خواهند شد.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استفاده از بازی‌های رایانه‌ای وارداتی تاثیرات منفی بر رفتار کودکان و نوجوانان دارد و آنان را به افرادی پرخاشگر، بی توجه به ارزش‌های خانواده و جامعه، تبدیل می‌کند و به همین دلیل لازم است نیروی انتظامی برای مقابله با قاچاق این بازی ها با بهره گیری از کارشناسی بنیاد ملی بازی های رایانه ای و با  شدت بیشتر وارد عرصه شود.
ابطحی با یادآوری اینکه امروز بخشی از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان از طریق بازی های رایانه‌ای پر می شود، اظهار داشت: هنرمندان ایرانی نشان داده اند که با سرمایه‌گذاری نهادهای ذی‌ربط قادر به تولید آثار ارزشمند در عرصه های مختلف هستند.
وی گفت: از آنجا که تولید یک بازی رایانه‌ای زمان بر است، لازم است که مسئولان حمایت های مادی و معنوی لازم را از فعالان این عرصه داشته باشند تا شاهد کشف استعدادهای جدید در این عرصه باشیم و بتوانیم با تهاجم فرهنگی دشمن نیز مقابله کنیم.