بازیکنان با بازی رایانه‌ای «پارساران» تخت‌ جمشید را بنا می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر پروه بازی رایانه‌ای «پارساران» با بیان این که بیش از 65 درصد بازی آماده شده است، گفت: در این بازی بازیکنان در نقش داریوش باید با تجارت موفق و استراتژی قلمرو خود را گسترش داده و در پایان بنای تخت جمشید را به اتمام رسانده و گنجینه پارساران را تصاحب کنند.


وی در خصوص ویژگی‌های بازی «پارساران» اظهار داشت: نوع این بازی، استراتژیک آن لاین (mmog) است و صاحب امتیازی آن را نیز شرکت فناوری و توسعه پارساران بر عهده دارد و زمان ساخت آن را نیز 18 ماه تخمین زده‌ایم.

داورپناه در خصوص اعضای گروه تولید گفت: کیان عباسی؛ مدیر هنری، محیا داورپناه گرافیست گروه، مهدی یگانه؛ معمار این پروژه است و طراحی و برنامه‌نویسی این بازی را نیز شرکت پردازش اطلاعات ریسمان برعهده دارد و بنده نیز مدیر و معمار پروژه هستم.
مدیر پروه بازی رایانه‌ای «پارساران» درباره شاخصه‌های این بازی نسبت به سایر بازی‌ها عنوان داشت: این بازی ویژگی‌‌های خاصی را داراست که اگر بخواهم به صورت موردی بیان کنم می‌توان به نکاتی همچون داستانی تاریخی- ایرانی (برگرفته از دوره هخامنشیان)، امکان کسب جوایز نقدی و غیرنقدی برای نفرات برتر هر دوره از بازی و امکان تغییر زبان در هر لحظه از بازی بازیکن، بدین ترتیب به راحتی امکان بازی جهانی با بازیکنان سراسر دنیا وجود دارد.
داورپناه علاوه بر این گفت:‌ زبان‌های پشتیبانی شده فعلی بازی انگلیسی، فارسی، رمانیایی، آلمانی، ایتالیایی، هلندی و فرانسوی است. همچنین مبارزه و تجارت با همسایگان ایران باستان که توسط سرور کنترل می‌شوند: (سکاها، اسپارت‌ها، آتنی‌ها، عرب‌ها، هندی‌ها، سیت‌ها و مصری‌ها)؛ کسب امتیازات خاص در غارت یا تجارت با همسایگان؛ سکاها: منابع، آتنی‌ها: دست‌نوشته، اعراب: شتر، هندوها: فیل، مصری‌ها: طلسم، برخی از این طلسم‌ها و دست‌نوشته‌ها از این قرارند: راز ساخت زره‌های فولادین سبک، راز ساخت سلاح‌های های فولادین مستحکم، راز ساخت دوربین‌های چشمی، راز ساخت نیزه‌های بلند برای سواره نظام، راز قدرت ارگبد، راز قدرت بزرگان، طلسم کوچک؛ باروری مزارع ، طلسم جادوگران بزرگ؛ باروری مزارع.
وی بیان داشت: از دیگر ویژگی‌های این بازی رایانه‌ای این است که فرمانده هر شهر، دارای یک ارگبد است (بر اساس مستندات تاریخی) که در دژ آن شهر مستقر بوده و نمی‌تواند از شهر خارج شود و در هر حمله‌ای که به شهر می‌شود، مانند فرمانده مهارت کسب کرده و توانایی‌هایش افزایش می‌یابد. برخی آباده‌ها دارای توانمندی تولیدات بیشتری از برخی منابع هستند که چنانچه در آنها شهری بنا شود منابع ساخته شده از آن توانمندی‌ها استفاده خواهند کرد.
داورپناه خاطرنشان کرد: دنیاهای ویژه‌ای در این بازی تعریف می‌شوند که همه دنیاها دارای جوایز مجازی پوینت بازی هستند و دنیای حرفه‌ای‌ها دارای جوایز ویژه نقدی است. این دنیاها عبارتند از: دنیای پارساران بدون جایزه (دو ماه و نیم)؛ دنیای حرفه ای‌ها با جوایز نقدی و غیر نقدی (دو ماه و نیم)؛‌ دنیای سرعت (یک ماه)؛ دنیای آرام (یک سال)؛ دنیای صلح (بازیگران نمی توانند به هم حمله کنند و تنها با همسایگان (کنترل شده اتوماتیک توسط سرور) می‌توانند درگیر شوند.
وی افزود: در دنیای خشن (دو ماه و نیم) همسایه‌ها بسیار قویتر بوده و مدام به همه بازیکنان حمله می‌کنند؛ دنیای بازی دوستان: گروهی از بازیکنان می‌توانند درخواست یک دنیای اختصاصی را داشته باشند؛ دنیای مبتدیان: این دنیا با اهداف آموزشی راه اندازی شده و همسایه‌ها هیچگونه حمله‌ای نمی‌کنند. بازیکنان مرحله به مرحله آموزش می‌بینند؛ و دنیای عجایب: مبارزه طلبی بازیکنان سرورهای مختلف از کشورهای مختلف - از هر کشور عده‌ای معرفی می‌شوند (حداقل 1000 نفر) و امتیاز نهایی کشور برنده را مشخص می کند از دیگر دنیاهای تعریف شده در این بازی رایانه‌ای هستند.
مدیر پروه بازی رایانه‌های «پارساران» اظهار داشت: در این بازی هر بازیکن دارای پنل کاربری ویژه خود بوده که توسط آن در دنیاهای مختلف ثبت نام می‌کند و چنانچه افتخاراتی کسب کند برای وی محفوظ می‌ماند پس پنل کاربری سایت مجزا از پنل هر دنیای بازی است.
وی ادامه داد: اسلات‌های ساخت منابع اجباری نیستند و بازیکن می‌تواند در هر اسلات هر نوع منبعی که دوست داشته باشد را بسازد. در این بازی مسیرهای آبی نیز وجود داشته و بازیکن می‌تواند از کشتی برای حرکت سریع‌تر نیروها و تاجران استفاده کند؛ همچنین در ین بازی، کماندار نیز وجود دارد که می‌توانند در بالای برج و دیوار شهر مستقر شده و کارایی مناسبی در دفاع از شهر داشته باشند.
داورپناه گفت: بازیکنان می‌توانند یک «آواتار» برای خود انتخاب کنند و حتی قادر خواند بود یک پرچم برای اتحاد خود انتخاب و آن را در سایت آپلود کنند. علاوه بر توضیحات پروفایل هر بازیکن، هر شهر دارای سردری است که می‌توان توضیحات و مطالب خاصی را در آن ثبت کرد.
به گزارش توانا، داستان بازی رایانه‌ای «پارساران» از قتل بردیای دروغین به دست داریوش شروع می‌شود به طوری که مستعمرات ایران ادعای استقلال کرده و فرماندهان در گوشه و کنار شهر سر به شورش گذاشته‌اند، بازیکن باید با تجارت موفق و استراتژی هوشمندانه قلمرو خود را گسترش داده و با سرکوب رقبا، خود را به عنوان داریوش کبیر راستین به همگان اثبات کند.
برای این منظور باید بنای تخت جمشید را به اتمام رسانده و گنجینه پارساران را تصاحب کند. برای نیل به این هدف بازیکنان می‌توانند با یکدیگر متحد شده و با گروه‌های دیگر اعلام جنگ کنند، برای کسب منابع و افتخارات تلاش کنند و موقعیت نظامی شهرهای خود را مستحکم کنند. در این بازی بیش از هزاران بازیکن به طور همزمان در کنار هم یا علیه هم به بازی خواهند پرداخت و می‌توانند در طول بازی با یکدیگر گفتگو نیز داشته باشند.
انتهای پیام/ا

فرهاد داورپناه در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص مراحل تولید بازی‌رایانه‌ای «پارساران» که به تازگی از شورای صدور مجوز تولید بازی‌های رایانه‌ای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، موفق به کسب مجوز تولید شده است، بیان داشت: پروژه تولید این بازی از اواسط سال گذشته شروع شد و هم‌اکنون که مجوز تولید آن را دریافت کرده‌ایم، بیش از 65 درصد بازی آماده شده است و در حال حاضر نسخه آزمایشی آن در سایت www.parsaran.ir فعال است.