ضرورت حضور نیروی انتظامی در بازار قاچاق بازی‌های رایانه‌ای

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر خواهان تحول در حوزه بازی‌های رایانه‌ای هستیم، باید به سمت تخصصی شدن به خصوص در عرصه نظارت و ارزشیابی قدم برداریم و در این راستا حضور نیروی انتظامی در همراهی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای از بین بردن بازار قاچاق ضروری است.
به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، سید رمضان شجاعی اظهار داشت: متاسفانه مرزهای کشور برای ورود هر نوع کالای قاچاق به خصوص کالاهای فرهنگی باز است و مسوولان فرهنگی و امنیتی کشور باید برای مقابله با این خطر فکری کنند.
وی تاکید کرد: با اینکه قوانین متعددی در زمینه قاچاق و توزیع محصولات غیرمجاز فرهنگی در کشور وجود دارد، امروز بازار بازی‌های رایانه‌ای توسط انبوهی از بازی‌های رایانه‌ای غربی که عمدتا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، اشباع شده است.
نماینده مردم ساری در مجلس افزود: وجود بازی‌های رایانه‌ای قاچاق در کشور نشان‌ می‌دهد سیاست های این حوزه تاکنون موفق نبوده‌ و باید سیاست های جدیدی در این باره اعمال کرد.
شجاعی یکی از علت اقبال کودکان، نوجوانان و جوانان به بازی‌های رایانه‌ای غربی را کمبود تولید آثار داخلی در این عرصه دانست و گفت: هنرمندان ایرانی خیلی دیرتر از کشورهای دیگر به عرصه بازی‌های رایانه‌ای وارد شده اند و به همین خاطر تولیدات داخلی توان رقابت با بازی‌های وارداتی را ندارد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: البته در مدت کوتاهی که از آغاز طراحی بازی‌های رایانه‌ای در کشور می‌گذرد، بنیاد ملی باز ی های رایانه ای  اقدامات خوبی را در زمینه تولید بازی‌های رایانه‌ای انجام داده‌ است.
شجاعی افزود: در فرهنگ ملت ایران آثار حماسی زیادی وجود دارد که می‌تواند دستمایه خلق آثار فاخر در حوزه بازی‌های رایانه‌ای قرار گیرد اما هنوز از این ظرفیت به طور کامل استفاده نشده است.
وی با اشاره به واگذاری نظارت بر بازی‌های رایانه‌ای به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌هایی که در امر مبارزه با قاچاق فعال هستند باید با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این زمینه همکاری داشته باشند.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس، گمرک، پلیس مرزی کشور، نیروی انتظامی و وزارت بازرگانی را از جمله دستگاه‌های مسئول در امر مبارزه با قاچاق بازی‌های رایانه‌ای به کشور دانست که برای موفقیت بیشتر در این کار بهتر است با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همکاری کنند.
وی خواستار حمایت دولت از صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور شد و گفت: اگر دولت ضعف قانونی در راه حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق بازی‌های رایانه ای می‌بیند، می‌تواند پیشنهادات خود را در قالب لایحه به مجلس تقدیم کند.