بازی «ملینا» برای کودکان و نوجوانان تولید می‌شود

بازی رایانه‌ای «ملینا»  با مشارکت  بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و استودیو بازی سازی «آمیتیس بازی رایان» ویژه  رده سنی کودک و نوجوان در دست تولید است.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، داستان بازی «ملینا» که یکی از اهداف آن ترویج فرهنگ کتاب خوانی در میان کودکان و نوجوانان است بر اساس یک کتاب شعر کودک شکل می‌گیرد که این امر خود باعث ارتباط عمیق‌تر کودک با شخصیت اصلی بازی خواهد شد.

طبق این گزارش «ملینا» دختری کنجکاو و بازیگوش است که می‌خواهد همه چیز را شخصا تجربه کند و همین موضوع باعث می‌شود که بازی‌باز بتواند از طریق این بازی در تجربه‌های مختلف شرکت کند.

در اولین قسمت ازاین بازی، «ملینا» که از زمان خوابش گذشته است برای تماشای فیلم به سراغ تلویزیون می‌رود که ماجرا از روشن شدن آن شروع می‌شود، «ملینا» طی ماجرایی به درون تلویزیون کشیده می‌شود و این شروع راهی دراز و پر دردسر است که او باید برای بازگشت به خانه طی کند. این بازی رایانه‌ای شامل چهار فصل است که در تهران، چین، جنگل و فضا اتفاق می‌افتد و هر فصل نیز خود شامل چند مرحله است .

لازم به ذکر است که داستان این بازی برگرفته از اولین جلد مجموعه اشعار کودکانه ملینا به نام «ملینا خوابش نمیاد» نوشته سارا صیاد حقیقی است.

از ویژگی‌های بازی رایانه‌ای ملینا که ساخت آن از اسفند 89 آغاز شده است می‌توان به گرافیک بالا و گیم پلی متنوع و جذاب اشاره کرد. طبق پیش بینی سازندگان، تولید این بازی اوایل سال 91 به پایان خواهد رسید.