تولید بازی رایانه‌ای از انیمیشن سینمایی «قلب سیمرغ»

با مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و استودیو بازی‌سازی «رسانا افزار شریف»، انیمیشن سینمایی« قلب سیمرغ» برنده جایزه بهترین دستاورد هنری فجر بیست و نهم، به بازی رایانه‌ای تبدیل می شود.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بازی رایانه‌ای «قلب سیمرغ» که یک بازی ماجراجویانه و مبارزه‌ای است بر اساس انیمیشنی به همین نام ساخته وحید نصیریان و برای رده سنی نوجوانان طراحی شده است.

طبق این گزارش داستان این بازی که هم اکنون مراحل اولیه تولید خود را پشت سر گذاشته است در مورد سفر یک پسر بی‌تجربه به نام «رسا» است که به کلاس رزم رستم می‌رود و در آن‌جا تبدیل به یک جنگجوی ورزیده و شجاع می‌شود. در ادامه «رسا» با فردی مرموز ملاقات می‌کند که کلید پیروزی «رسا» بر اژدهاک در اختیار اوست. «رسا» با پیدا کردن دوستان و همراهان نیرومند در طول راه، به جنگ با پلیدی می‌رود و در نهایت موفق می‌شود بشریت را از ظلم و تباهی نجات بدهد.

"قلب سیمرغ"  یک انیمیشن بلند سینمایی است که به گفته وحید نصیریان ساخت آن با تلاش یک گروه 90 نفره 4 سال به طول انجامیده است. همچنین وی دلیل پرداختن به متون کهن ایرانی در این کار را خلق و معرفی یک قهرمان ایرانی برای نوجوانان مطرح کرد.

همچنین به گفته بهرام برقعه ای مدیر پروژه بازی رایانه‌ای « قلب سیمرغ»، تولید این بازی تا پایان سال 90 به پایان می‌رسد.

لازم به ذکر است بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با هدف تعامل سینماگران و بازی‌سازان از چندی پیش اقدام به حمایت از تولید بازی‌های رایانه‌ای بر اساس فیلم‌های سینمایی کرده است .