نمایشگاه E3 آمریکا برگزار شد

نمایشگاه E3 متعلق به سازمان (ESA) آمریکا و از برجسته‌ترین نمایشگاه‌های تخصصی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای و سرگرمی‌های الکترونیک با استقبال هزاران متخصص از سراسر دنیا، در این کشور برگزار شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای  به نقل از سایت  E3expo.com، این نمایشگاه که در تاریخ 7 الی 9 ژوئن سال جاری میلادی در مرکز همایش‌های شهر لس‌آنجلس آمریکا برگزار شد، میزبان 46800 نفر از تولیدکنندگان، خریداران، فروشندگان و توزیع‌کنندگان نرم افزار و نیز نمایندگان صنایع سرگرمی، سرمایه گذاران اقتصادی، واردکنندگان، صادرکنندگان، کارخانه‌داران، پژوهشگران، نشریات و تحلیل گران صنعت بازی‌های الکترونیک از 106 کشور بود که این رقم نسبت به سال 2010 افزایش چشمگیری داشته است.

گفتنی است بیشتر شرکت کنندگان در این نمایشگاه افراد مطرح در صنعت سرگرمی‌های الکترونیک و مدیران شرکت‌های خلاق در زمینه بازی‌های رایانه‌ای بودند که برای مشاهده فناوری‌های جدید و محصولات بدیع در زمینه رایانه، کنسول‌های بازی، اینترنت و ... گرد هم آمده بودند.

همچنین در این نمایشگاه بیش از 200 شرکت کننده از جدیدترین محصولات خود که شامل سخت افزار و نرم افزارهای الکترونیکی بود رونمایی کردند.

لازم به ذکر است که سازمان ESA ) Entertainment Software Association )آمریکا در زمینه روابط عمومی و تجاری و تعامل شرکت‌ها و نشریات گیم فعالیت دارد.

همچنین به گفته برگزارکنندگان، این نمایشگاه که حدود 25 میلیون دلار برای شهر لس‌آنجلس آورده مالی داشته است سال آینده در همین تاریخ در شهر لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.