انتشار 3 کتاب‌ جدید در حوزه بازی‌های رایانه‌ای

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای 3 کتاب جدید با عناوین : «کنترل خانواده»، «رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای  ESRA» و «راهنمای بازی نامه نویسی» منتشر کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این کتاب‌ها که با هدف بالا بردن سطح دانش فعالان حوزه بازی‌های    رایانه‌ای و علاقه‌مندان به این مقوله به چاپ رسیده است به موضوعاتی همچون تاریخچه بازی‌های رایانه‌ای در جهان و ایران، اصول بازی‌نامه نویسی، معرفی نظام ملی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای  ESRA ، خانواده و مراحل رشد کودک از دیدگاه جامعه شناسی و ارتباط آن با کنترل موثر فرزندان در استفاده از بازی‌های رایانه‌ای و... اشاره شده است.

کتاب کنترل خانواده که در 5 فصل به رشته تحریر در آمده است با بررسی مفاهیمی همچون خانواده ، کنترل اجتماعی، جامعه پذیری و مراحل رشد کودک از دیدگاه جامعه شناسی به ارائه راهکار های عملی برای کنترل موثر فرزندان در استفاده از بازی‌های رایانه‌ای می پردازد.

کتاب بعدی با عنوان رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای است که در 7 فصل به چاپ رسیده است . در این کتاب مولف ضمن بیان تاریخچه بازی‌های رایانه‌ای و نظام رده بندی سنی این بازی‌ها در ایران و جهان به بررسی و معرفی مقولاتی همچون سبک ، مفهوم، سن وگروههای سنی، روش تحقیق و چهارچوب نظری ، معیارهای رده‌بندی سنی در ESRA و نظام های دیگر و همچنین آینده پیش روی سازمان ESRA و ... می پردازد.

همچنین در کتاب راهنمای بازی نامه نویسی که در 3 فصل نگارش شده است نویسنده با بررسی ریشه‌های نیاز بشر به بازی و تاریخچه تکامل زود هنگام بازی‌های رایانه‌ای در جهان ضمن پاسخ گفتن به این سئوال که « بازی رایانه‌ای چیست؟» به شرح چگونگی نگارش بازی‌نامه می پردازد و در انتها نیز بازی‌نامه بازی « گرشاسپ» را به عنوان نمونه می آورد.

 لازم به یادآوری است که این کتاب‌ها با تیراژ 1500 نسخه و توسط نشر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال  1389 به چاپ رسیده است.