عرصه بازی‌های رایانه‌ای نیازمند حرکت جهادی است

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری بازی‌های رایانه‌ای در نسل جوان کشور گفت: حوزه بازی‌های رایانه‌ای برای پیشرفت بیش از پیش، نیازمند یک حرکت جهادی و حمایت همه جانبه از جوانان مستعد در این زمینه است.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای تهران، "حمید شاه آبادی" با بیان این مطلب افزود: هر چند عمکلرد بنیاد ملی بازی های رایانه ای در مدت گذشته قابل قبول بوده اما نسبت به آنچه که در حوزه بازی های رایانه ای انتظار است، فاصله بسیار زیادی وجود دارد.

این مقام مسئول در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران برای ایفای نقش بنیادین در حوزه بازی های رایانه ای در سطح ملی و بین المللی، استعدادها و ظرفیت های بسیاری دارد و اکنون مهندسان و ایده پردازان ما در حوزه بازی های رایانه ای، از بهترین و متخصص ترین افراد  هستند.

شاه آبادی با بیان اینکه در زمینه موضوعی نیز موضوعات بسیار متنوعی برای تبدیل به بازی رایانه ای وجود دارد تصریح کرد: تنها حلقه مفقوده عرصه بازی های رایانه ای در کشور، اطلاع رسانی صحیح و آماده سازی مردم برای استفاده بهینه از تولیدات بومی است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: متاسفانه پیش از اینکه ما فرصت یابیم از تمامی توان فنی و هنری خود استفاده کنیم، درهای کشورمان به روی بازی های رایانه ای جهان غرب باز شده و این محصولات خانه های ما را تسخیر کرده است.

شاه آبادی یادآور شد: بنابراین چون شروع دیرهنگامی داشتیم، بسیاری از فرصت ها از دست رفته است و امروز نمی توان با شرایط عادی حرکت کرد بلکه پیشرفت در این حوزه و رسیدن به استانداردهای بین المللی نیازمند یک حرکت جهادگونه است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از افزایش بودجه بنیاد ملی بازی های رایانه ای در سال جاری خبر داد و گفت: ساماندهی شرکت ها و موسسات فنی و هنری که درظاهر مخاطبان آنها ار یکدیگر جدا هستند اما با هم پیوند عمیق دارند، از بودجه و اعتبارات مالی بسیار مهمتر است یکدیگریوند عمیق دارد از بودجه مهم تر است.

شاه آبادی ادامه داد: به طور هیچ متخصصی در حوزه بازی های رایانه ای، بدون استفاده از مولفه هنر نمی تواند کاری از پیش برد و امروزه مشکلاتی که در حوزه بازی های رایانه ای مشاهده می شود، به دلیل عدم ارتباط عمیق این دو حوزه با یکدیگر است.

نخستین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای از 8 تا 12 اردیبهشت ماه جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برپاست و علاقمندان می توانند هر روزه از ساعت 10 صبح تا 20 شب از این جشنواره و نمایشگاه بازدید کنند.