استقبال خانواده ها از بخش های مختلف نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران

نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در روزهای نخست برگزاری با استقبال گسترده‌ای از سوی خانواده‌ها روبرو شده است.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای، نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای کار خود را آغاز کرده و علاقه مندان به بازی های رایانه ای در فضایی بالغ بر 3 هزار متر می توانند از آخرین ابزار و امکانات کشور در زمینه بازی های رایانه ای مطلع شده و می توانند برترین بازی های بومی کشور و بازی های روز دنیا را که بر اساس نظام رده بندی سنی بنیاد ملی بازی های رایانه ای مورد تایید قرار گفته اند تجربه کنند.

در بخشی از این نمایشگاه جمعی از کارشناسان بازی های رایانه ای پاسخگوی سئوالات خانواده ها و کودکان و نوجوانان هستند.

این در حالی است که علاوه بر این، در بخشی از نمایشگاه، محل هایی برای استفاده کودکان و نوجوانان از بازی های رایانه ای در نظر گرفته شده است.

این در حالی است که بازی های غیر رایانه ای نیز بخش مهمی از این نمایشگاه را تشکیل داده اند و جالب تر آنکه این بخش ها طرفداران پر و پاقرصی دارند.

بهروز مینایی؛ مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره بخش‌های مختلف این نمایشگاه می گوید: حدود 3هزار متر فضا به بخش نمایشگاهی این جشنواره اختصاص داده شده که برای تفریح مراجعان در نظر گرفته ‌شده است. در این فضا و در 50 غرفه ایجاد شده از سوی بنیاد بازی‎های رایانه‎ای بازی‎هایی برگرفته از ابزار رایج بازی اعم از وسایل و دستگاه های رایج و همین‌طور سیستم های قدیمی مانند آتاری موجود است که با وجود مدت زمان کمی که از افتتاح نمایشگاه می‌گذرد از استقبال خوبی برخوردار بوده است.

وی می افزاید: بخش هایی همچون گیم نت برای رده‌های سنی مختلف، غرفه ویژه بازی برای دختران، فضایی برای بازی‎های تولید دانش آموزان، تعلیم آشپزی و ورزش‎های مختلف به وسیله بازی و... برای علاقه مندان در نظر گرفته شده است. این نمایشگاه است.

مینایی با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم از جشنواره تصریح می کند: در این نمایشگاه غرفه‌هایی نیز برای بازی‎های غیر رایانه‎ای در نظر گرفته شده است تا به کودکان و نوجوانان نشان داده شود می‎توانند از راه‎های دیگری به جز بازی‎های رایانه‌ای سرگرم شوند.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره این نمایشگاه یاوری کرد که قرار دادن بازی های ایرانی و خارجی در کنار هم در نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران در فضایی سالم و مفرح، ساعاتی خوش را برای خانواده ها رقم زده است.

مینایی با اشاره به مسابقه‎های موجود در نمایشگاه می گوید:  بازی‎های "آسمان دژ" و "my fc" از جمله بازی‎هایی هستند که به صورت مسابقه در این نمایشگاه انجام می‎شوند. به علاوه قسمتی قسمتی نیز به دو بازی جدید و پرطرفدار "گرشاسب و "سیاره میترا" اختصاص داده شده است.

وی درباره رده بندی سنی بازی‎ها نیز خاطر ونشان می کند: همه بازی‎های موجود در این نمایشگاه، از سوی گروه اسرا و برمبنای 6 گروه سنی +3، +7+ ، +12،+15، +18 و +25 تقسیم بندی شده‎اند تا خانواده‌ها بتوانند به راحتی فرزندان خود را در انتخاب بازی‏های هدایت کنند. به عنوان نمونه برای بازی‎های +18 و +25 یک غار مجزا در نظر گرفته شده است تا برای مراجعان قابل تشخیص باشد و گروه‎های سنی پایین‌تر نتوانند به آن وارد شوند.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره شباهت‎های موجود میان بازی ایرانی و بازی‎های خارجی نیز اظهار می کند: باید به این نکته که بچه‎های ما به این نوع و سبک بازی عادت کرده و از آن استقبال می‎کنند؛ به همین دلیل ما همه طیف‎های بازی رایانه‏ای را در میان کارهای تولید داخل داریم اما نکته اساسی در هدفگذاری بازی های داخلی و خارجی است.

مینایی تصریح می کند که به عنوان نمونه در بازی‏های ایرانی مانند "گرشاسب" و "میرمهنا" خشونت وجود دارد اما این خشونت برای کشتن دشمن یا دفاع از میهن است که با خشونت بی دلیل بازی‏های خارجی بسیار متفات است.

نخستین نمایشگاه بین المللی بازی های رایانه ای از 8 تا 12 اردیبهشت ماه جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برپاست و علاقمندان می توانند هر روزه از ساعت 10 صبح تا 20 شب از این جشنواره و نمایشگاه بازدید کنند.