برگزاری جشنواره بازی‌های رایانه‌ای ابعاد اقتصادی مناسبی برای کشور به همراه دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره بازی‌های رایانه‌ای می‌تواند از بعد اقتصادی و فرهنگی موجب توسعه و غنا بخشیدن در بخش صادرات فن آوری مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد  و  ابعاد اقتصادی مناسبی را برای کشورمان در پی داشته باشد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، سعدالله نصیری قیداری افزود: برگزاری جشنواره بازی های رایانه ای اقدامی  مهم و موثر در حوزه فعالیت های فرهنگی و صنعتی کشور به حساب می آید زیرا بازی های رایانه ای یکی از عوامل موثر جنگ نرم افزاری و تهاجم فرهنگی غرب است تا با استفاده از آن فرهنگ سکولار خود را در کشور گسترش دهند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیش بینی می شود در آینده نزدیک در دورافتاده ترین روستاها هم رایانه داشته باشیم،  که  بازی های رایانه ای هم به طور طبیعی مورد علاقه جوانان و نوجوانان است به همین دلیل نیاز طراحی و ساخت بازی های رایانه ای بومی به شدت در کشور و به طور جدی احساس می شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: با توجه به اهمیت چگونگی شکلگیری شخصیت کودکان و نوجوانان در مراحل رشد بهتر است این بازی ها را بصورت بومی در ایران تولید کنیم تا مسیر رشد و تربیت آینده سازان کشور به درستی هموار شود.

وی تاکید کرد: از نظر اقتصادی سالانه مبلغ گزافی ارز برای وارد کردن بازی های رایانه ای از کشور خارج می شود و شایسته  نیست کاری مثل برگزاری چنین جشنواره ایی که در ایران از بعد فرهنگی و اقتصادی اهمیت بسیاری دارد، از سوی مسوولان نادیده گرفته شود .

این عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: این جشنواره قطعا در توسعه بازی های رایانه ای بومی فاخر موثر خواهد بود و تاثیر زیادی روی توسعه فرهنگ کشور.خواهد داشت.

وی با بیان این که سینما یکی از ابزار مهم توسعه فرهنگی است، اظهار کرد:  افزایش کیفیت فیلم های سینمایی در جذب مشتری در سینما ها موثر است و این جشنواره باعث ایجاد رقابت در فیلمسازان برای تولید آثار پرفروش خواهد شد تا از فیلم های آنان انیمیشن و بازی های رایانه ای ساخته شود.

نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از 8 تا 12 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می کند.