تقدیر یک موسسه تولیدکننده بازی از حمایت وزارت ارشاداز صنعت بازی رایانه ای
 به گزارش راه فیروزه،  فرشاد صمیمی" به  ایرنا،  تصریح کرد: با حمایت های صورت گرفته در طول دوسال اخیر، ساخت بازیهای رایانه ای توسط تولید کنندگان داخلی رو به افزایش است. با بیان اینکه درصورت تداوم اقدامات انجام شده از سوی وزارت ارشاد می توانیم در آینده ای نزدیک جوابگوی نیاز باز و سلیقه مخاطبان باشیم ،یادآورشد: با توجه و پیگیری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و اهتمام شورای عالی انقلاب فرهنگی زمینه تاسیس نهادی در حمایت از صنعت بازی در کشور فراهم شده است .
بنیاد ملی بازیهای رایانه ای با پیگیری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی حدود دو سال پیش راه اندازی و در بدنه معاونت امور سینمایی این وزارتخانه جای گرفت.
تولید کننده بازیهای "مقاومت" و "افسانه نوروز" با اشاره به نقش و جایگاه بنیاد ملی بازیهای رایانه ای در عرصه صنعت سرگرمی، افزود: این نهاد می تواند به عنوان حلقه واسط میان تولید کننده، مصرف کننده و مدیران عمل کند.
صمیمی، گفت: دست اندرکاران این بنیاد باید برای ارتقای کیفیت بازیها از تولیدکنندگان بخواهند تا برنامه های خود را برای تولید در سالهای آتی ارایه دهند.
او با اشاره به متوسط سن بازی سازی در کشور، گفت: تنها مشکلی که در تولید بازیهای رایانه ای وجود دارد اختلاف سلیقه در این عرصه است، در واقع متوسط سن بازی سازان در کشور 23 سال است و متوسط سن تصمیم گیرندگان حدود 40 سال و این اختلاف سن باعث خواهد شد تا تفکرات این دو نسل با هم متفاوت باشد.
صمیمی یادآورشد: بنیاد ملی بازیهای رایانه ای می تواند با ایجاد تعامل بین این دو نسل نقش خود را به درستی ایفا کند.
صمیمی با اشاره به ضرورت داشتن برنامه دقیق و علمی در عرصه تولید ویا پیشرفت این عرصه، افزود: برای ساخت بازی باید بتوانیم بر اساس فرهنگ و چارچوب خاص، نظرات و خواسته های جامعه را تامین کنیم و علاوه بر آن با به روز شدن و استفاده درست از فناوری به بازگشت سرمایه نیز توجه داشته باشیم .
این تولید کننده بازی رایانه ای همچنین با اشاره به تولید انبوه و ورود گسترده بازیهای خارجی به کشور ، گفت: باید بازیهای ایرانی قابلیت های لازم برای جذب مخاطبان را داشته باشند.
صمیمی تصریح کرد: بنیاد ملی بازیهای رایانه ای می تواند با در نظر گرفتن تسهیلات مناسب بانکی به تولیدکنندگان بازی، امکان خرید دستگاهها و تجهیزات مورد نیاز تولید بازی را برای حرفه ای شدن این حوزه فراهم نماید.
صمیمی که در تدارک آماده سازی دو بازی جدید ایرانی است، ادامه داد: تمام تلاش ما این است که بازیها علاوه بر جذابیت های تصویری و فیلمنامه ای قوی از نکات آموزنده نیز برخوردار باشند.