بازی های رایانه ای عرصه توجه به خرده فرهنگ هاست

نماینده بروجن در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه کافی به تبیین خرده فرهنگ ها در طراحی و ساخت بازی های رایانه ای موجب بیمه شدن فضای فرهنگی کشور در تقابل با تهاجم فرهنگی دشمنان می شود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران، سیروس برنا بلداجی با اشاره به برگزاری این رویداد هنری گفت: نخستین جشنواره بازی های رایانه ای در نوع خود منحصر بفرد است زیرا زمینه بهره برداری از توان و استعدادهای نخبگان و متخصصان داخلی را در زمینه طراحی وساخت این بازی ها فراهم می کند.

نماینده بروجن در مجلس افزود: این جشنواره  باید با توجه به تامین نیازهای نوجوانان و نونهالان حرکت کند تا بتواند نیازهای آنان را تحت الشعاع قرار داده و علاقه و رغبت شان را برای استفاده از بازی های رایانه ای بومی برانگیزد.  

به گفته وی، اگر به طور جدی در زمینه طراحی و ساخت بازی های رایانهای بومی در کشور اقدام و هدف گذاری شود، این جشنواره علاوه بر تامین نیاز داخلی زمینه، فتح بازارهای منطقه ای این صنعت مدرن را  برای کشور فراهم می کند.

برنا ادامه داد: با توجه به تجانس و هم سنخی فرهنگی که در حوزه تمدنی ایران وجود داردٰ این جشنواره می تواند تحول بزرگی در حوزه صنعت کشور بوجود آورد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد:  برگزاری جشنواره بازی های  رایانه ای می تواند ارزش افزوده قابل توجهی در کشور تولید کند و مشارکت فزاینده مردم  و  بخش خصوصی در این زمینه را بیش از پیش مهیا سازد.

گفتنی است نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از 8 تا 12 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می کند.