بازی رایانه ای صنعت نفت ایران تولید شد

همزمان با صد سالگی صنعت نفت و نامگذاری سال جهاد اقتصادی و به همت بنیاد ملی بازی های رایانه ای نخستین بازی رایانه ای با موضوع صنعت نفت  با نام «طلای سیاه» تولید شد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای،این بازی با هدف آشنایی با صنعت نفت کشورمان و دستاوردهای  ملی این صنعت و همچنین اصلاح الگوی مصرف تولید شده است.

«طلای سیاه» که توسط استودیو بازی سازی خانه رویاگران نرم افزار و با مشارکت بنیاد ملی بازی های رایانه ای تولید شده، تابستان سال جاری روانه بازار می شود.

در این بازی استراتژی که به سیر تاریخی صنعت نفت کشورمان می پردازد، بازیکن در نقش مدیری صنعتی، باید بر صنعت نفت ایران نظارت داشته باشد و با کشف کردن منابع نفت، ایجاد پالایشگاه، پتروشیمی و کارخانه‌های‌گوناگون،کشورمان‌رادرمسیر‌پیشرفت‌یاری‌دهد.

طلای سیاه مراحل گوناگونی دارد که هر یک از آنها به یکی از برهه های مهم تاریخی ایران اختصاص دارد. بازی در سال 1287، همزمان با فوران نخستین چاه نفت ایران در مسجد سلیمان آغاز می شود. از همین زمان رشته امور به دست بازیکن سپرده می شود و این، آغاز مسیری طولانی و پرپیچ خم است که با عبور از حوادث و رخدادهای گوناگون تاریخی، تا زمان آینده ادامه می یابد.

برخی از دوره های تاریخی مهم کشورمان که در این بازی با آنها مواجه خواهیم شد، عبارتند از: کشف نخستین چاه های نفت و ایجاد نخستین تأسیسات نفتی کشور، جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم، ملی شدن صنعت نفت، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی.

این بازی همچنین در نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران  که 8 الی12 اردیبهشت سال جاری در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار می شود، به نمایش در خواهد آمد.