جشنواره بازی های رایانه ای زمینه شناخت جامعه با عرصه هنر- صنعت بازی را فراهم می کند

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی،گفت: بازی های رایانه ای صنعت و فناوری جدیدی بوده که در انحصار کشور های غربی است. این کشورها سعی می کنند فرهنگ مورد نظرشان را از این طریق به دیگر کشورها تحمیل کنند.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه و نخستین جشنواره بازی های رایانه ای تهران،"علی عباسپور تهرانی" افزود: از لحاظ فرهنگی و از منظر درآمدزایی اگر صنعتگران کشور بتوانند در این عرصه سرمایه گذاری کنند،برای کشور خیلی مفید و ارزشمند خواهد بود.

این نماینده مجلس توضیح داد: دست اندرکاران بازی های رایانه ای با رشد و توسعه این صنعت می توانند ارزش های فرهنگی کشور را به کشورهای دنیا عرضه کنند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با قدر دانی از زحمات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، یادآور شد: جشنواره بازی های رایانه ای به آشنا شدن افراد جامعه با این صنعت در کشور کمک می کند و موجب آشنایی متخصصان این صنعت در بخش خصوصی و دولتی می شود و آنان را از توانمندی های یکدیگر مطلع می سازد.

عباسپور در عین حال تاکید کرد: اگر جشنواره بازی های رایانه ای برنامه ریزی مناسب و هدفمندی داشته باشد، می تواند در ارتقاء صنعت بازی های رایانه ای کشور مفید واقع شود و موجب حضور و فرهنگ سازی ما در سطح بین المللی شود.

وی افزود: یکی دیگر از اثرات مفید برگزاری چنین جشنواره هایی اقبال و توجه کودکان و نوجوانان به بازی های تولید شده بومی در کشور خواهد بود.

به عقیده این نماینده مجلس، فیلم مجموعه مختارنامه و امثال آن می توانند موضوع هایی برای ساخت بازی های رایانه ای در کشور باشند.

وی ادادمه داد:طبیعتا یک فیلم پرفروش در کشور هم از طریق فروش فیلم می تواند در آمد کسب کند و هم از طریق فروش سناریوی فیلم برای بازی های رایانه ای که این برای صنعت فیلم ما و پیشرفت صنعت فیلمسازی نیز ما مفید خواهد بود.

نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از 8 تا 12 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می کند.