جشنواره بازی های رایانه ای گامی مثبت در تولید بازی های بومی است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران را گامی موثر در راستای تولید بازی های بومی دانست و بر شناخت استعدادهای جوان کشور در عرصه بازی های رایانه ای تاکید کرد.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی نخستین نمایشگاه و جشنواره بین المللی بازی های رایانه ای تهران، نورالله حیدری با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد هنری گفت: بدون شک بازی های رایانه ای تاثیر بسزایی در نسل امروز دارد و نباید از ظرفیت های این هنر غافل شد.

وی افزود: نسل جوان و کودکان به عنوان آیندگان کشور تاثیر بسزایی در سرنوشت جامعه دارند از اینرو باید با استفاده از ابزار فرهنگی آنان را نسبت به اهداف فرهنگی غرب آگاه کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بازی های رایانه ای به عنوان یکی از ابزار تفریح و سرگرمی متداول کودکان و نوجوانان تاثیر بسزایی در شکل گیری شخصیت آنان دارد اما متاسفانه بیشتر بازی های در اختیار کودکان و نوجوانان را غربی ها تولید می کنند.

به گفته حیدری، نخستین جشنواره بازی های رایانه ای گامی موثر در تولید بازی های رایانه ای متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی است.

وی ادامه داد: بازی های رایانه ای علاوه بر نقش سرگرم کنندگی قابلیت های آموزشی و تربیتی دارند و در سال های اخیر توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای گام های قابل توجهی در راه ساخت بازی هایی با قابلیت ایجاد شور و نشاط و در عین حال محتوی غنی، برداشته شده است.

عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شناخت استعدادهای جوان در تولید بازی های رایانه ای بومی موجبات مقابله با بازی های رایانه ای هدفمند خارجی را فراهم می کند.

وی همچنین خواستار ساخت بازی های رایانه ای متنوع و به روز بر اساس فرهنگ و آداب و رسوم کشورمان شد.

به گفته حیدری، با توجه به ظرفیت های جهانی شدن فرهنگ ایرانی اسلامی، می توان از بازی های رایانه ای برای انتقال مفاهیم اسلامی و ترویج فرهنگ ایرانی به جهانیان اقدام کرد.

وی همچنین بر ساخت آثار باکیفیتی که قابلیت رقابت با نمونه های خارجی خود را داشته باشند تاکید کرد.

حیدری اظهار امیدورای کرد نسختین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای تهران دستاوردهای بسیار ارزشمندی را برای این عرصه در پی داشته باشد.

نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای را بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از 8 تا 12 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می کند.