ابوالحسن داودی : تولید بازی های رایانه ای نیازمند سرمایه گذاری دولت است

کارگردان فیلم سینمایی«نان و عشق موتور هزار» با بیان اینکه برای تولید بازی های رایانه ای با اقتباس از فیلم های سینمایی باید فیلم های باید کیفیت در کشور تولید شود،گفت: فیلم های ایرانی قابلیت تبدیل به بازی های رایانه ای را ندارند.اما برای تولید بازی های رایانه ای از فیلم های سینمایی مناسب، دولت باید سرمایه گذاری زیادی در این بخش انجام بدهد.

ابوالحسن داودی در گفت و گو با خبرنگار کمیته اطلاع رسانی نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران افزود: یکی دیگر از دلایلی که هنوز ارتباط خوبی میان دو حوزه بازی های رایانه ای و سینما برقرار نشده، این است که متولیان و افرادی که در این دو حوزه فعالیت دارند، ارتباط و اطلاعات مناسبی از حوزه های یکدیگر ندارند و اغلب ناآشنا هستند.

کارگردان و فیلمنامه نویس فیلم سینمایی جیب برها به بهشت نمی روند، در ادامه با بیان اینکه تعامل دو حوزه سینما و بازی های رایانه ای نیازمند حمایت های دولت و بودجه مناسب است، گفت: یکی از دلایلی که بسیاری از اهالی سینما به فکر ورود به حوزه بازی های رایانه ای نمی افتند، بحث اقتصادی این مساله است که اگر سودآور باشد و نگرانی های مالی تهیه کنندگان رفع شود، ورود سینما به عرصه بازی های رایانه ای آسان تر خواهد بود.

این کارگردان سینمای ایران افزود: البته فعالان حوزه بازی های رایانه ای نیز باید در برقراری این تعامل گام بردارند و در تولید بازی های رایانه ای می توانند از کمک و مشاوره کارگردانان و فیلمنامه نویسان بهره ببرند.

وی تصریح کرد: همچنین بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان متولی بخش بازی و گیم در کشور می تواند با برگزاری گردهمایی های دوستانه و حتی علمی، نحوه برقراری تعامل میان دو حوزه سینما و بازی را بررسی کند.

داودی خاطر نشان کرد: به طور حتم با ایجاد تعامل میان دو حوزه بازی های رایانه ای و سینما، نه تنها محتوا بلکه اقتصاد سینمای ایران نیز دگرگون می شود و می تواند اثرات مثبتی بر یکدیگر داشته باشند.

نخستین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران 6 تا 10 اردیبهشت سال آینده در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

علاقه مندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.irgf.ir  مراجعه نمایند.