فقدان ایده های جذاب اسلامی از نقاط ضعف بازی سازان ماست

دکتر بهروز مینایی مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سومین همایش روحانیت و رسانه که به همت دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی 27 بهمن در مشهد برگزار شد ، نقطه ضعف بازی سازان ایران را  فقدان ایده‌های جذاب اسلامی و ارزشی دانست و راه حل این مسئله را در مشارکت روحانیت در این حوزه بیان کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ، دکتر مینایی در این همایش که با در آمدی بر بهره مندی حوزه های علمیه و جامعه روحانیت از فضای مجازی برگزار شد با بیان اینکه بحث تهدیدات رسانه‌ای یک بحث دوسویه است که در عین تهدید می‌تواند یک فرصت هم به شمار آید ، برخورد سلبی با این رسانه‌ها را اشتباه دانست و گفت : ما در مقابل با استفاده درست از فضای مجازی به عنوان یک ابزار ، علاوه بر اینکه می توانیم چهره زیبای اسلام را نشان دهیم خواهیم توانست اهداف و خط قرمزهای دشمن را نیز نقض کنیم.

وی همچنین در ادامه با اشاره به امکانات و بودجه محدود بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این حوزه افزود: هزینه‌ای که دشمن صرف تولید و نیز تبلیغ بازی‌های رایانه‌ای می‌کند بسیار زیاد است به طوری که تبلیغات بازی‌ها به اندازه ساخت خود آنها  اهمیت دارد.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اضافه کرد: روحانیت می‌تواند فرهنگ ناب اسلام ، قرآن و اهل بیت را در بازی‌نامه‌ها بگنجاند و پیام خود را با استفاده از این ابزار به جهان برساند.

 تبیین جایگاه مهم فضای مجازی در زمینه تبلیغ دینی برای جامعه هدف، شناسایی استعدادهای بالقوه حوزوی و ایجاد پیوند بین فعالان حوزه در فضای سایبر از اهداف برگزاری این نشست به شمار می‌روند.

لازم به یادآوری است که سومین همایش روحانیت و رسانه با حضور طلاب و فضلای فعال در عرصه فضای مجازی23 لغایت 27 بهمن ماه در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برپا شد.