حضور بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه فناوری های پیشرفته ایران در سوریه

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه فناوری‌های نوین و پیشرفته جمهوری اسلامی ایران در دمشق که ظهر دوشنبه با حضور « اسفندیار رحیم مشایی » رییس دفتر رییس جمهوری اسلامی ایران و « قیاس برکات» وزیر آموزش عالی سوریه و جمعی از مقام های دو کشور گشایش یافت، شرکت دارد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دراین نمایشگاه که با هدف ارتقاء همکاری‌ها بین دو کشور در زمینه فناوری‌های نوین و ارائه نمایش توانمندی‌های علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران با محور تکنولوژی و فنون جدید برپا شده است، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به ارائه آخرین دستاوردها و توانمندی‌های کشور در زمینه صنعت بازی‌های رایانه‌ای می پردازد.

گرشاسپ، سیاره میترا، عصر پهلوانان، رویین تنی، میرمهنا، قلب سیمرغ، سیاوش، طلای سیاه، آسمان دژ و گاندو از جمله بازی‌های ایرانی است که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است. علاوه بر این معرفی نظام ملی رده بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای ESRA که پیش از این در نمایشگاه GameExpo 2010 امارات متحده عربی نیز ارائه شده است ، از دیگر اهداف بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای حضور در این نمایشگاه به شمار می رود.

 لازم به یادآوری است در نمایشگاه فناوری های نوین و پیشرفته جمهوری اسلامی ایران آخرین دستاوردهای 130 شرکت در زمینه‌های بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی ، میکرو - الکترونیک ، دارویی، پزشکی ، هوا فضا، انرژی های نو، تجهیزات نفتی (حفاری و اکتشافی ) ، نفت و گاز ، ماشین افزار و اتوماسیون، بیومتریک، تجهیزات مرتبط با انتقال نیرو به نمایش در آمده است.

 در ادامه گفتنی است همزمان با برگزاری این نمایشگاه به مناسبت سی و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نمایشگاهی از فعالیت شرکت‌های خدماتی و مهندسی ایرانی در سوریه ،نیز برپا شده است .

همچنین قرار است مراسم روز ملی، چهارشنبه با حضور دیپلمات ها و هیات های سیاسی کشورهای خارجی مقیم دمشق در این نمایشگاه برگزار شود.

لازم به ذکر است که از میان 500 مرکز دانشگاهی و پژوهشی که برای حضور در نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته ثبت نام کرده بودند 130شرکت در قالب 123 غرفه و در دو سالن در این نمایشگاه حضوردارند. .

همچنین «نسرین سلطانخواه»  مشاور و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز قرار است روز چهارشنبه در رأس هیأتی مرکب از « فرهاد رهبر » رییس دانشگاه تهران و جمعی از اساتید به سوریه سفر کند.

این نمایشگاه 18 تا 21 بهمن به مدت 4 روز در شهرک نمایشگاه‌های بین المللی سوریه در شهر دمشق،  برگزار شود