مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، بر اهمیت بازیهای رایانهای در رشد کودکان و نوجوانان و نقش آنها در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تأکید کرد و از برنامهریزی برای همکاری با بازیسازان و بنیاد ملی بازیهای رایانهای خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازیهای رایانهای، سمیه سادات ابراهیمی با اشاره به نقش حیاتی بازی در فرآیند تعلیم و تربیت گفت: «بازی به شکل ویژهای در رشد کودکان و نوجوانان تأثیرگذار است و بازیهای رایانهای امروز به رسانهای پرمخاطب و جذاب در میان نسل جوان تبدیل شدهاند. میتوان از این ابزار برای سلامت روان و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی استفاده کرد.»
او افزود: «وزارت آموزش و پرورش با بهرهگیری از ظرفیتهای معلمان و دانشآموزان میتواند از طریق همافزایی نهادی، استفاده مطلوب و بهینه از بازیهای رایانهای را در میان دانشآموزان محقق کند.»
ابراهیمی همچنین به حمایت از بازیسازان برای طراحی بازیهای متناسب با نیازهای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: «موضوعاتی مانند مهارتهای زندگی، خودآگاهی، تابآوری و آگاهیبخشی درباره پیامدهای آسیبهای اجتماعی از جمله اعتیاد، میتواند در قالب طراحی بازی پوشش داده شود.»
وی تأکید کرد که با همافزایی با بازیسازان و بنیاد ملی بازیهای رایانهای میتوان نظام مسائل دانشآموزان را شناسایی و بازیهای متناسب با نیازهای آنها طراحی کرد.
ابراهیمی اضافه کرد: «حتی میتوان بازیهایی برای معلمان طراحی کرد تا تعامل مؤثرتری با نسل جدیدی از دانشآموزان که با فناوریهای روز و ابزارهای بازی آشنایی دارند، داشته باشند.»
