کم توجهی مدیران نهادهای مختلف فرهنگی به مقوله بازی های رایانه ای

 نظر سنجی از کاربران سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نشان می‌دهد مدیران نهادهای مختلف فرهنگی با وجود موفقیت های بنیاد ملی بازی های رایانه ای و بازی سازان ایرانی در عرصه های مهم جهانی، هنوز به مقوله بازی‌های رایانه‌ای توجهی ندارند.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای طبق این نظر سنجی که طی 3ماه گذشته از کاربران سایت این مرکز صورت گرفته است، از حدود 10 هزار نفرشرکت کننده در این نظر سنجی، 22درصد آنها (1748 نفر) توجه مدیران نهادهای فرهنگی را به مقوله بازی‌های رایانه‌ای کافی و 32 درصد ( 2846 نفر)  آن را ناکافی دانسته اند و همچنین 46 درصد (4068نفر) یعنی اکثریت پاسخ دهندگان  اعتقاد دارند که مدیران نهادهای مختلف فرهنگی کشور به مقوله بازی‌های رایانه‌ای توجهی ندارند .

لازم به ذکر است  طی 3 سال گذشته که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ا‎‎‌‌ی فعالیت خود را به عنوان تنها مرکز متولی این نوع از بازی‌ها آغاز کرده است حمایت شایانی از بازی سازان و شرکت ‌های تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای صورت گرفته است و دستاوردهای قابل قبولی نیز در این زمینه داشته است که حضور موفق در نمایشگاه های بین المللی مانند Game Connection 2009 & 2010 فرانسه، Gamescom 2009 & 2010 آلمان ،  Game Expo2009 & 2010 دبی، تولید بازی‌هایی نظیر گرشاسپ، سیاره میترا ، عصر پهلوانان ، میر مهناو... ،ساماندهی بازار عرضه و پخش این بازی‌ها ،حمایت مادی ومعنوی از تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای از جمله این دستاوردها است .

 اما به رغم همه این تلاش ها باید گفت که تولید بازی‌های رایانه‌ا‌‌ی آن هم با کیفیت بالا و به منظور رقابت و کسب جایگاه ممتاز در سطح بازارهای جهانی، تنها با توجه جدی و پیگیر سازمان ها و نهادهای فرهنگی کشور و حمایت  از تولید این مقوله در کنار سایر کالاهای فرهنگی نظیر سینما و تئاتر و.. میسر خواهد بود.