عرضه 18 بازی ایرانی در بزرگترین نمایشگاه بازی های رایانه ای خاورمیانه

به همت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، بازی سازان ایرانی، امسال در سومین دوره از نمایشگاه بازی های رایانه ای خاورمیانه Game expo2010 که در امارات متحده عربی برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

به گزارش معاونت ارتباطات و بین الملل بنیاد ملی بازی های رایانه ای، محمد بیطرف قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اعلام این خبر گفت:این نمایشگاه که از 8 تا 10 آذر ماه سال جاری به میزبانی دبی برگزار می شود، مهمترین نمایشگاه بین المللی خاورمیانه در این زمینه محسوب می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته بنیاد ملی بازی های رایانه ای با حمایت از 9 شرکت بازی ساز در این نمایشگاه حضور یافت و با ارایه بازی های ایرانی توانست جایگاه ویژه ای را در میان کشورهای منطقه از آن خود کند.

قائم مقام بنیاد ملی بازی های ادامه داد: امسال نیز در ادامه حمایت های بنیاد از تولیدات داخلی، 12 شرکت بازی ساز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: در این نمایشگاه موسسات مختلفی همچون: شرکت های رسانا افزار شریف، فن افزار شریف، توسعه گر شبیه ساز، اسپریس پویانما، سورنا پردازش آریا، ویژه پرداز پارس، تصویرگران رویا، تحلیل گران تدبیر و ....  با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای حضور خواهند داشت و نزدیک به 18 بازی رایانه ای ایرانی شامل: گرشاسپ، میرمهنا، طلای سیاه، آسمان دژ، گاندو،کارگاه علوی، سیاره میترا، هنر سرعت، کوهنورد، علی بابا، سیاره خاموش و.... در این رویداد فرهنگی به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی همچنین گفت: سال قبل در این نمایشگاه، بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد طراحی نظام رده بندی سنی محصولات فرهنگی کشورهای اسلامی را مطرح کرد که مورد استقبال گسترده کشورهای مسلمان نیز قرار گرفت. امسال با توجه به اجرایی شدن فعالیت های سازمان رده بندی سنی بازی های رایانه ای ESRA، قصد داریم جزئیات بیشتر این طرح را در اختیار نمایندگان و دست اندرکاران این صنعت در کشورهای مسلمان قرار داده و امیدواریم با اجرای این طرح کشورهای اسلامی بتوانند به شکل هماهنگ از ظرفیت های این نظام رده بندی که ایران آن را طراحی کرده است، بهره مند شوند.

بیطرف همچنین از سخنرانی دکتر بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای در جمع بازی سازان جهان خبر داد و افزود: در این رویداد بزرگ فرهنگی  و اقتصادی همچنین، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای طی نشست مطبوعاتی با نمایندگان رسانه های مطرح کشورهای مسلمان، پیشنهاد تدوین نظام رده بندی سنی محصولات فرهنگی کشور های اسلامی از سوی جمهوری اسلامی ایران را مطرح و فرایند اجرای آن را تشریح خواهد کرد.